Ryanair meddelar första direkt- och lågkostnadsflygen till Israel i november 2015

Ryanair kommer att erbjuda lågkostnadsflyg till Israel för första gången i november 2015, med tre nya linjer från Öst- och Centraleuropa.

Det irländska flygbolaget kommer att erbjuda flyg till Eilat med sex returflyg i veckan, två från varje destination: Budapest i Ungern, Kaunas i Litauen och Krakow i Polen. Flygbolaget hoppas kunna transportera 40 000 passagerare på dessa tre linjer under det första året till Eilat Ovda flygplats.

Ryanairs kunder kan njuta av förbokade sittplatser, ett gratis andra handbagage, sänkta avgifter, en förbättrad hemsida och app med mobila boardingkort samt tjänsterna Ryanair Family Extra och Business Plus.

Ryanairs flygningar visar ett stort mått av förtroende för Israel som ett ledande turistmål. Det är ett extremt positivt steg för budgetturisten och gör turismen till och från Europa billigare och mer lättillgänglig.

Eilat är den sydligaste staden i Israel längs Röda havet. Det är en populär semesterstad som erbjuder en perfekt soldestination för de kalla europeiska vintermånaderna med ett brett utbud av aktiviteter – från fantastiska stränder, vatten- och ökensporter till lyxiga spa, shopping och kulinariska läckerheter.

”Ryanair är glada att tillkännage vårt inträde på den israeliska marknaden från och med november 2015. Det blir vårt 31:a land, med tre nya Eilat Ovda-linjer till Budapest, Kaunas och Krakow, som kommer att transportera runt 40 000 kunder årligen. Vi fortsätter att förhandla med de israeliska myndigheterna och ser fram emot att utveckla vårt israeliska linjenät i framtiden”, säger Ryanairs försäljningschef, David O'Brien.

Expansionen kom med Ryanairs 30-årsdag för den allra första flygningen.

Ryanair

Eilat

Med vänlig hälsning,

Elena Negut
Israel Government Tourist Office
tel 46-(0)8-21 33 86
mobil 46-(0)72 311 33 86
pr@igto.se
www.goisrael.se

Israeliska Statens Turistbyrå har som uppgift att marknadsföra Israel som destination i Norden och Baltikum samt att förmedla turistinformation till allmänheten i dessa länder. Israeliska Statens Turistbyrå  arbetar direkt under turistministeriet i Israel. Sammanlagt finns 18 turistbyråer runt om i världen som arbetar med att främja turismen till Israel.

Upplev det unika Israel – Besök Tel Aviv, Party- och Beachstaden vid Medelhavet som aldrig sover – Strosa runt i fascinerade Jerusalem med sina tre världsreligioner – Flyt på hälsosamma Döda havet – Simma med delfiner och snorkla i Röda havets korallrev vid Eilat – Gå i Jesus fotspår i Heliga landet – Vandra i Galiléen med sin häpnadsväckande natur.

Läs mer på www.goisrael.se