Vinn en resa till Negev-öknen och campa i en lyxig glamorös oas-pop-up!

#POPUPOASIS

Israels turistråd lanserar en tävling via social media i Europa:

Vinnarna kommer att njuta av en natts glamping i Ramon-kratern

som en del av en tre-dagars ökenupplevelse.

Israels turistråd lanserar #PopUpOasis, en tvåveckors lång tävling på social media som ger vinnaren en skräddarsydd glamping-upplevelse i Ramon-kratern, och en tre dagars semester i Negev-öken i Israel.  Kampanjen kostade totalt 710 000 euro, och kommer att köras online mellan den 8-22 mars i Tyskland, Italien, Polen, Spanien, Sverige och Finland. Det är en helt ny marknadsföringskampanj som har följande slogan "Negev: Ren öken-magi”

Det är fem tävlingsvinnare totalt (en person samt deraspartner från varje land som nämns ovan) som kommer att vinna en tre dagars Negev-semester inklusive flyg från #PopUpOasis. De kommer resa som turistrådets gäster. Höjdpunkten under den korta öken-resan är en natt med "glamping" (lyxcamping i fantastisk natur) i ett speciellt uppställt #PopUpOasis i Ramon-kratern, komplett med ökeninspirerad gourmetmat och platsspecifika sport- och fritidsaktiviteter .

Klicka här för att gå med i tävlingen: http://se.visitnegev.com/

Uppställningen av den unika #PopUpOasis, kommer att dokumenteras av turistrådet, och kommer att äga rum i början av april. Kända åsiktsledare, journalister och kändisar från de berörda länderna kommer att stanna över natten på #PopUpOasis. De fem tävlingsvinnarna kommer att anlända till Israel under de sista två veckorna i april som turistrådets gäster.

Vinnarens resplan omfattar bland annat vandring, cykling och rappellering i Ramon-kratern, stjärnskådning i öknen och besök på Timna Park, Kibbutz Ketura, Ein Avdat och Sde Boker. Vinnarna kommer att bo i klassiskt ökenboende på Kibbutz Elifaz och på iBex Hotel, Mitzpe Ramon.

Generaldirektören för turistrådet Amir Halevi säger följande: "Negevöknen, med sitt fantastiska klimat, fantastiska sportmöjligheter och unika landskap och atmosfär, är den hetaste nya vinterdestinationen för européer. Den europeiska resenären som gillar skidåkning och extrema vintersporter kan nu utnyttja ett lågprisflyg till Eilat och ett brett utbud av övernattningsboende. De kommer att uppleva en fantastisk semester med vandring och cykling från Döda havet till Röda havet i den ökenmagiska delen av Negev."

Negev kommer att ansluta sig till de andra företagen i Tel Aviv, Jerusalem och Eilat som främjas av turistrådet på den europeiska marknaden. Negev erbjuder unga oberoende resenärer och familjer ett relativt billigt vinteravbrott från den hårda europeiska vintern, och det är bara en kort flygresa!  Tack vare den enorma ökningen av lågprisflyg till Ovda kan europeiska turister nu njuta av attraktionerna i öknen, med varma soliga dagar, lugnande miljö, vandring och cykling längs Israels spår och Israels cykelväg, aktiv turism, kultur och kulturarv tillsammans med unika boendealternativ.

Tävlingen:

Information gällande Negev kan du hitta på turistrådets hemsida:

Bästa hälsningar,

Erika Samuelsson

PR manager

Israel Government Tourist Office (I.G.T.O)

The Nordic countries

T+46 8 213386, M+46 72 3113386

Box 5367, 102 49 Stockholm, Sweden

www.goisrael.com

Israeliska Statens Turistbyrå har som uppgift att marknadsföra Israel som destination i Norden och att förmedla turistinformation till allmänheten i dessa länder. Israeliska Statens Turistbyrå  arbetar direkt under turistministeriet i Israel. Sammanlagt finns 18 turistbyråer runt om i världen som arbetar med att främja turismen till Israel.

Upplev det unika Israel – Besök Tel Aviv, Party- och Beachstaden vid Medelhavet som aldrig sover Strosa runt i fascinerade Jerusalem med sina tre världsreligioner Flyt på hälsosamma Döda havet Simma med delfiner och snorkla i Röda havets korallrev vid Eilat Gå i Jesus fotspår i Heliga landet Vandra i Galiléen med sin häpnadsväckande natur.

Läs mer på www.goisrael.com

Israels turistråd lanserar en tävling via social media i Europa: Vinnarna kommer att njuta av en natts glamping i Ramon-kratern som en del av en tre-dagars ökenupplevelse.

Citat

Generaldirektören för Israels Turistministeriet Amir Halevi