Fullt hus för ISS i Göteborg

Kompetens och långsiktighet kombinerat med en lokal leveransorganisation. Det är faktorerna som gör att ISS ytterligare stärker sin roll som leverantör av fastighetstjänster i rikets andra stad. I dagarna tecknar de ett avtal med två av Göteborgs stora privata fastighetsägare.

B.R.A Bostäder och Trivselbostäder i Göteborg AB, båda med säte i Göteborg, äger och förvaltar 530 bostadslägenheter om totalt 40 000 kvadratmeter. Sedan 2002 har ISS haft ett serviceavtal med de båda företagen som omfattar förvaltning. I samband med en ny upphandling har nu de båda företagen valt att förlänga och vidare utveckla samarbetet om leverans av förvaltningstjänster. – Förutom att ISS sedan tidigare hade en stor kunskap om våra fastigheter, hade de också en stor lyhördhet inför våra önskemål. De kunde också presentera en tydlig satsning på kvalitet och miljö, något som både vi och B.R.A Bostäder sätter högt värde på, förklarar Claes Wittboldt, Trivselbostäder. ISS är en stor aktör inom förvaltningstjänster på Göteborgs fastighetsmarknad med en stark lokal leveransorganisation på plats. Det tidigare avtalet med B.R.A Bostäder och Trivselbostäder är från 2002 och det nya avtalet innebär att ISS levererar en fullständig förvaltning som innehåller ekonomi, teknisk förvaltning, fastighets- och markskötsel – Vi fortsätter att stärka vår position som en stor aktör på Göteborgsmarknaden. Det lönar sig att vara en kompetent och långsiktig samarbetspartner. I Göteborg har vi en lokal leveransorganisation som verkligen lever upp till begreppet om modern förvaltning och kan leverera dessa tjänster till ett riktigt konkurrenskraftigt pris, säger Peter Ramstedt, affärsenhetschef Fastighetsekonomi på ISS i Göteborg. Avtalet gäller i tre år från och med den 1 april och är värt sammanlagt 8 miljoner kronor.