ISS Property Services och CB Richard Ellis i marknadssamverkan i Sverige

ISS Property Services och fastighetskonsulten CB Richard Ellis har tecknat avtal om samverkan på den svenska fastighetsmarknaden. De båda företagen ska tillsammans erbjuda en komplett tjänsteportfölj inom property management och asset management.

ISS Property Services, som är ett affärsområde inom ISS Facility Services, erbjuder service-tjänster inom områdena förvaltning, landscaping och fastighetsutveckling, medan CB Richard Ellis har kompetens inom områdena fastighetstransaktioner, köpcentrum, uthyrning och värdering/analys.

– De båda företagen kompletterar varandras tjänsteportföljer och erbjudanden. Genom sam-arbetet med CB Richard Ellis kan vi nu erbjuda våra större kunder fler tjänster, som värde-ring, analys och stöd för mer komplexa uthyrningar, säger Anders Borggren som är affärs-områdeschef på ISS Property Services.

– För CB Richard Ellis i Sverige är ISS den perfekta samarbetspartnern. Till skillnad från våra internationella syskonföretag har vi inte någon egen verksamhet inom området property management, vilket är ett medvetet val som vi har gjort. Nu tillför vi den möjligheten till de av våra kunder som önskar hjälp även med dessa tjänster, säger Magnus Ungmark, som är vd på CB Richard Ellis.

ISS Property Services har idag över 800 medarbetare och täcker med sina dryga 40 kontor större delen av södra Sverige. Företaget erbjuder marknadens mest kompletta portfölj av property-tjänster Kunderna omfattar hela spektrat från mindre privata fastighetsägare, kom-muner och landsting till fonder och institutionella ägare.
CB Richard Ellis är en världsledande fastighetskonsult med sitt huvudkontor beläget i Los Angeles, USA. I Norden har CB Richard Ellis ca 150 medarbetare. I Sverige finns kontor i Stockholm och i Göteborg. I Norge representeras företaget av CBRE Atrium, i Danmark av CBRE Cederholms och i Finland av CBRE Huoneistokeskus.