ISS utlyser Stora Property-priset med 100 000 kronor i potten

Studerande vid svenska högskolor och universitet har nu möjlighet att vara med och tävla om Stora Property-priset. Priset är på sammanlagt 100 000 kronor. Det delas av författarna till de tre mest innovativa och nytänkande C- eller D-uppsats-erna inom ekonomisk och/eller teknisk fastighetsförvaltning.

Priset kan sökas av alla studerande som är inskrivna vid svensk högskola eller universitet. De tävlande uppsatserna ska vara godkända och registrerade senast den 1 juni 2008.

Alla inskickade uppsatser granskas av en nomineringskommitté, som väljer ut de bästa bidragen för juryn att ta ställning till. Stora Property-prisets jury består av Håkan Bryngelsson, vd för Vasakronan, Johan Zetterstedt, vd för Fastighetsnytt Förlags AB, Örjan Wikforss, professor på KTH och Anders Borggren, affärsområdeschef för ISS Property Services.

– Syftet med Stora Property-priset är att stimulera till kreativt tänkande och ökad produktivitet inom fastighetsområdet. Vi vill också bidra till att ge fastighetssektorn större uppmärksamhet och på så sätt locka fler unga att söka sig till branschen, säger Anders Borggren.

Stora Property-priset är i stipendieform och delas av tre uppsatser, där den bästa får 50 000 kronor och de andra två får 25 000 kronor var. Det delas ut under högtidliga former på den stora nordiska fastighetskonferensen Business Arena i Stockholm i september 2008.