Träffa vinnarna av Stora Propertypriset 2011!

Onsdagen den 21 september är det dags att tillkännage vinnarna av årets stora utmärkelese i fastighets­branschen – Stora Propertypriset 2011. Det sker vid en ceremoni på Stockholm Waterfront Congress Centre i centrala Stockholm. Tre pristagare får dela på sammanlagt 100 000 kronor – ett förstapris på 50 000 kronor och två andrapris på 25 000 kronor vardera.

Media inbjuds att delta vid prisutdelningen och att träffa pristagarna för intervju direkt efter ceremonin. Vinnarna presen­teras ca kl 10.10, i samband med öppningen av den nordiska fastighets­konferensen Business Arena på Stockholm Waterfront Congress Centre. Kontakta Jan Ståhlberg på Comvision, 08-660 1805 eller jan@comvision.se.

Stora Property-priset är öppen för studenter vid svenska universitet och hög­skolor. Det be­lönar årets tre mest innovativa C- eller D-uppsatser som bidrar till en tydlig effektivisering av fastig­heters ekonomiska och/eller tekniska förvaltning och utveckling.

Priset instiftades 2007 av tjänsteföretaget ISS, med syftet att stimulera ett nytänkande och en vitalisering av en annars anonym och konservativ bransch med en betydande inverkan på samhällsekonomin.

Mer information finns på www.storapropertypriset.se

Juryn består av Örjan Wikforss, professor på KTH, Håkan Bryngelson, ordförande i Almega och vice styrelseordförande i Svensk Näringsliv, Johan Zetterstedt, vd Fastighets­nytt Förlags AB, Anders Borggren, Director Real Estate Management Nordic ISS och Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS Facility Management.

Bilder finns på ISS pressrum: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/iss_facility_services_ab/image/list?page=4

För mer information, kontakta: Christer Ekelund, presschef ISS Facility Services, christer.ekelund@se.issworld.com, 073-436 53 55

ISS Facility Services AB är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 resp. 42 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som FM, fastigheter, mat & dryck, städning, kontorstjänster och trafiktjänster. ISS ingår i ISS A/S, som ägs av bl a EQT. Koncernen har över 522 000 medarbetare i mer än 50 länder, vilket gör den till en av världens fyra största privata arbetsgivare.