ISS Trafficare i avtal om drift av två nya terminaler

Report this content

ISS Trafficare blir ny terminaloperatör för kombiterminalerna i Jönköping och Stockholm. De nya avtalen träder i kraft i början av februari 2010 och är ännu ett steg i ISS Trafficares strävan att öka servicen genom att skapa synergier för kunderna mellan terminalerna.

Terminalerna som omfattas av det nya avtalet är Jönköping Solåsen och Stockholm Årsta. De blir nu en del i det nät av strategiska terminaler som ISS Trafficare vill kunna erbjuda till varuägare, speditörer och operatörer. – Med det här avtalet blir förutsättningarna ännu bättre för oss att kunna leverera bättre och mer attraktiva tjänster till våra kunder, säger Olle Huusko, produktområdeschef för godsterminaler på Jernhusen. ISS Trafficare driver sedan tidigare kombiterminalen Skaraborg Logistic Center i Falköping, och i augusti 2010 tar företaget även över driften av NLC-terminalen i Umeå. – Vår ambition är att ytterligare öka servicegrad och konkurrensförmåga för terminalerna genom att bland annat utveckla och erbjuda attraktiva transporter och lagringslösningar i våra terminaler, säger Bengt Arvidsson, marknadschef på ISS affärsområde Trafficare. Ambitionsnivån är hög. Bland annat så kommer ISS Trafficares terminaler att kunna erbjuda såväl tullhantering som lagring av tullfritt gods. Men också varuförädling av såväl konsumentprodukter som halvfabrikat. Miljöaspekten är även den viktig och ISS Trafficare strävar efter att alla terminaler som de driver kommer att vara klimatneutrala. – Servicenivå och miljö är två områden där vi inte kompromissar. Det fina är att vi kan kombinera det och skapa ytterligare synergier för kunderna mellan terminalerna, bland annat genom samlastning till och från utskeppningshamnar. Vi kommer också att kunna erbjuda attraktiva och kompletta godstransporter med partners från A till B, även för mindre företag genom till exempel splitt av containers, säger Bengt Arvidsson.

Taggar: