IT Gården tecknar 2 miljoners avtal på All-flash baserat SAN

IT Gården har sålt och installerat Sveriges första All-flashbaserat SAN. Ordervärdet uppgår till över 2 miljoner.

Sveriges första All-flashbaserade SAN löser dagens krav med att test och utvecklingsmiljöer inte får ut rätt kapacitet ifrån befintlig infrastruktur. Kunden som är ett av Sveriges största IT-företag hade två utmaningar. Dels klarade inte utvecklingsmiljön dagens krav på iops och rent fysiskt skulle inte traditionell disklösning få plats.

– För att klara den efterfrågan var vanlig lagring inte ett alternativ eftersom de hade behövt ett stort antal mekaniska diskar som tagit upp väldigt mycket rackplats. Tillförseln av kyla och el hade också ökats dramatiskt, säger Michael Holm

Ordervärdet uppgår till över 2 miljoner kronor och lösningen installerades och sattes i produktion under vecka 49. Installationen utfördes av IT Gårdens egna certifierade konsulter. Utrustningen var Compellent och kom ifrån Dell. Lösningen levererade 100.000 iops på 8U.

michael.holm@itgarden.se

IT Gården omvandlar kunders investeringar till en lägre kostnad genom att dela utrustning och tjänster. Detta utför vi med välutbildad personal, certifierade processer och sex miljövänliga datacenters. IT Gården grundades 1999 och har sedan dess växt till 65 anställda med en omsättning på över 100 miljoner kr.  Vår vision är att leverera Stressfri IT.

För att klara den efterfrågan var vanlig lagring inte ett alternativ
Michael Holm