SydGrönt satsar för framtiden med IT Gården

SydGrönt, en av de ledande distributörerna av svenskproducerad frukt och grönsaker, har genom ett upphandlingsförfarande valt att inleda ett samarbete med IT Gården. Lokal tillgänglig support avgörande när SydGrönt valde IT Gården.

Vi var ute efter en lösningsorienterad, proaktiv IT-leverantör med en lokal tillgänglig support som är bemannad alla årets dagar. Detta då SydGrönts verksamhet är beroende av att aldrig stå stilla, säger Gunilla Nilsson, Ekonomiansvarig på SydGrönt.

SydGrönt arbetar aktivt för sina producenters välbefinnande genom smarta logistiklösningar med grön omtanke. Detta stämmer överens med IT Gårdens arbete med att arbeta proaktivt och lösningsorienterat gentemot våra kunder. Dessutom delar vi SydGrönts syn på ett systematiskt miljöarbete med energieffektiva produkter och lösningar. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans, säger Johan Henckel, IT Gården.

Fakta SydGrönt
SydGrönt är en ekonomisk förening bildad 1992. SydGrönt ägs av ett 70-tal odlare och har 4 dotterbolag, varav SydLog AB är av stor betydelse. Övriga är SydGrönt Fastighets AB, SydGrönt Odlarhus AB och SydFlora AB. De utvecklar, säljer och distribuerar ett modernt sortiment av svenskproducerad frukt och grönsaker. För ytterligare information, vänligen kontakta SydGrönts VD, Sara Berger på 042-490 27 18.

Johan Henckel
johan.henckel@itgarden.se

Marknad
Daniel Fogmark
daniel.fogmark@itgarden.se

IT Gården grundades 1999 och har sedan starten arbetat med drift, hosting och molnlösningar. Vår vision är stressfri IT där vi levererar marknadens senaste teknologi till ett fast pris per användare per månad. Vi har över 100 medarbetare, 8 egna datacenters, svensk lokal support 24/7 och tar ett stort miljöansvar.