IT-Gymnasiet möter drakar i DAC-nästet

Report this content

Den 10 februari pitchar gymnasieelever från IT-Gymnasiet i Sundbyberg sina projektarbeten för några riktiga drakar inom IT och nya medier. Det vinnande bidraget vinner vägledning av en av dessa fruktade men respekterade drakar.

DAC-nästet arrangeras på Digital Art Center (DAC) i Kista Science City. Idén bakom DAC är att skapa en mötesplats för teknik och kreativitet.

När: torsdagen den 10/2 kl. 17-19 (enklare buffé ingår)
Var:
 Digital Art Center, Kronborgsgränd 13, Kista

Anmälan och mer info på http://simplesignup.se/event/5672

IT-drakarna är:

Heidi Harman, en av Sveriges mest drivna kvinnliga entreprenörer, arbetar just nu med Runalong.se och har varit en av initiativtagarna till GeekGirlMeetUp, en konferens för tjejer intresserade av webb och affärsutveckling. Heidi är utbildad vid Kaospiloterna Danmark och har bland annat arbetat på Bazooka, Bleed, IFL, Molgan.tv och Starring.

Johan Rosén, en framgångsrik entreprenör inom digital media. Johan jobbar som affärsutvecklare på mobilkommunikationsföretaget Street media 7 och har sedan i höstas varit med att grunda nätverket Udil som vill profilera Uppsala som norra Europas mecka inom it, mobilt och digital media.

Johan Riesten blev utsedd till årets företagare i Enköping 2009. Han är VD för Poltech Informations Systems och driver även ENWIS, en organisation som vill stärka samverkan mellan skola och näringsliv i Enköping.

För mer information kontakta:
Christine Johnson, verksamhetschef IT-Gymnasiet 070-345 32 07, christine.johnson@it-gymnasiet.se

IT-Gymnasiet är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se.

Taggar: