Temadag Sociala Medier

Report this content

Fredagen den 8 April håller IT-Gymnasiet i Örebro en temadag kring sociala medier.

När: Fredagen den 8 april
Var: IT-Gymnasiet Örebro, Karlsgatan 30

IT-Gymnasiet i Örebro ger eleverna en utbildning i hur man kan ha nytta av sociala medier. I samarbete med bland annat Gustav Holmström (känd från Nerikes Allehanda) och Stefan Heidevik (skivbolagsdirektör) samt Johan Nilsson (OneSys och Sociala Molnet) får eleverna med temat ”nyttan med sociala medier” arbeta med ett digitalt CV, hur man arbetar med att marknadsföra sig själv och nätverkar med hjälp av olika webbplatser. Dessutom får de lära sig hur man som elev kan använda Twitter, Linked.in, About.me, Facebook, med flera för att lansera sig själv i den sociala rymden. Under dagen kommer eleverna även att få diskutera etiska dilemman som de kan ställas inför samt få praktiska råd kring hur man som gymnasieungdom kan lyckas med sociala medier och undvika fallgroparna med dem. Därtill får ungdomarna en vägledning i hur sociala medier kan underlätta sökandet efter framtida skola, praktikplats, eller sommarjobb.

Vi vill visa hur lätt det kan vara att få en dialog med människor som kan hjälpa en med idéer och tankar och vi kommer att under dagen visa exempel på hur man exempelvis kan fixa ett jobb, ordna sponsoravtal, komma i kontakt med ett skivbolag eller kanske en mentor i fotografi.

Kontakt: Simon Ekdahl, arbetslagsledare IT-Gymnasiet Örebro 073-8206463
simon.ekdahl@it-gymnasiet.se

IT-Gymnasiet är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se.

Taggar: