Etransformer startar dotterbolag inom Healthcare sektorn

Report this content

Etransformer startar dotterbolag inom Healthcare sektorn Samspelet mellan patient, läkare och pharma industrin förändras helt med hjälp av ny teknik och callcenters. I framtiden är det patienten som själv kan påverka tillgång till information om sin egen eller anhörigs sjukdom. Etransformer skiljer sig från övriga konsultbolag genom att vara oberoende av leverantörer och alltid välja de lösningar som är bäst för kunden. Nu genomför Etransfomer en satsning inom healthcare segmentet genom att starta dotterbolaget Etransformer Business Solutions, som kommer arbeta helt och hållet med affärslösningar inom läkemedelsindustrin. Uno Sjöström, 42 år, tillträder den nya befattningen som VD för Etransformer Business Solutions den 7 januari. Han kommer närmast från Läkemedelsföretaget Aventis Pharma där han var IS-direktör samt medlem av ledningen. Dessförinnan har han erfarenhet från ledande IT/IS- befattningar i Pharmacia Upjohn och Hoechst Marion Roussel, samt medverkat i ett antal datoriseringsprojekt inom sjukvården. CRM strategier och implementationsprocesser är den ledstjärna som har dominerat under de senaste åren. ETMS användning inom läkemedelsindustrin och att se affärsmöjlighet med kraftfulla IT stöd är en av hörnstenarna i portföljen. "Etransformer har idag en etablerad plats inom konsultsegmentet, och företaget är inne i ett expansivt skede. Min huvuduppgift blir att ansvara för dotterbolaget Business Solutions expansion inom affärslösningar för Läkemedelsindustrin och till den relaterad industri. Det faktum att företaget är oberoende ser jag som en styrka", säger Uno Sjöström. Etransformer har sedan tidigare ett dotterbolag som fokuserar på Program management. Lars Irstad är styrelseordförande i Etransformer och har som styrelseordförande i Ericsson Data, Telia Data och SAS Data under 90- talet kontinuerligt drivit idéer om att förena affär och teknik. Malcolm Borg, Peter Ekeroth och Öyvind Ryber är tillsammans grundare och har alla lång erfarenhet av förändringsarbete i ett flertal branscher och organisationer. Etransformer har idag ca 25 anställda. För ytterligare information kontakta: Uno Sjöström, VD Etransformer Business Solutions AB 070-598 90 84, uno.sjostrom@etransformer.se Malcolm Borg, VD Etransformer AB 070-588 80 10, malcolm.borg@etransformer.se Etransformer är ett oberoende konsultbolag som transformerar företag genom att förena kund, affär och teknik för uthållig lönsamhet ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020108BIT00550/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020108BIT00550/bit0002.pdf