Paulina Olsson ny CFO på IT-Total

Report this content

IT-Total har utsett Paulina Olsson till ny CFO. Paulina kommer närmast från en roll som CFO på IT-företaget Devinix, som gick samman med IT-Total hösten 2020. Hon tar också en plats i IT-Totals ledningsgrupp.

Paulina Olsson har varit tillförordnad CFO på IT-Total sedan företaget slog samman med Devinix i september, och hon tillträdde tjänsten som ny CFO den 1 mars.

– IT-Total är ett spännande bolag med ett unikt säkerhetserbjudande. Vi befinner oss på en tillväxtresa där vi nu är redo att ta betydligt större uppdrag och ett mer omfattande helhetsansvar hos våra kunder. Samtidigt har vi kvalitetssäkrat vårt erbjudanden och fördjupat vår kompetens genom förra årets sammanslagningar med företagen Devinix och EnvokeIT, säger Paulina Olsson.EnvokeIT är experter inom molntjänster och Devinix har en teknisk plattform som stärker IT-Totals driftserbjudande. Efter förvärven är nu IT-Total cirka 140 medarbetare.

Michael Nilsson, VD för IT-Total:
– Jag är mycket glad att vi kan välkomna Paulina till IT-Total och vår ledningsgrupp. Paulina har en spetskompetens inom ekonomi och en profil som passar väl in i IT-Totals kultur med vårt tydliga fokus på tillväxt och innovation.

IT-branschens framkant

Paulina är 31 år och utbildad i företagsekonomi vid Högskolan i Gävle. Hon har över åtta års erfarenhet av att arbeta med redovisning och finans. Innan hon blev CFO på Devinix i januari 2019 var hon konsult inom administration och ekonomi.

– Jag har alltid velat jobba med ekonomi inom just IT. Jag är uppväxt med IT som det självklara nya, som präglar allt från säkerhetspolitik till vardagssysslor – och med IT-Total får jag vara i branschens absoluta framkant, säger hon.

Jämställd ledningsgrupp

IT-Total har idag lika många kvinnor som män i ledningsgruppen, vilket är ovanligt inom IT-sektorn.
– En viktig milstolpe! Eftersom IT så starkt präglar utvecklingen i stort i samhället bör vi alla sträva efter mångfald i branschen.

Paulina Olsson betonar att IT-Total har en modern företagskultur med ett påtagligt kundfokus.
– IT-Total bryr sig verkligen om sina kunder, något som genomsyrar hela företaget och som jag vill vara med och bygga vidare på när vi växer, säger hon.

För mer information kontakta:
Michael Nilsson, VD, IT-Total
+ 46 73 438 21 27 michael.nilsson@it-total.se

Vi bryr oss om säker IT. Jättemycket. Så att du kan fokusera på det du bryr dig om.
Vår affärsidé är att leverera tjänster på ett säkert sätt för att hjälpa våra kunder i deras digitaliseringsresa. Vi är där oavsett om du är i behov av en lokal lösning, en hybridlösning, en molntjänst eller en partner för komplett och säker IT-drift. Vår personal är säkerhetsprövad och utgår från säkerhetsklassade lokaler och datahallar i Sverige.

Citat

Paulina Olsson