Ragn-Sells väljer IT-Total för backuptjänst

Ragn-Sells Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö väljer IT-Totals backup som tjänst för sin verksamhet.

IT-Total hjälper Ragn-Sells med nästa steg mot molnet. Ragn-Sells flyttar hem alla datacenter till Stockholm där ca 120 terabyte och 300VMar kommer skyddas med hjälp av IT-Totals molntjänst backup.

Backuptjänstens skalbarhet gör det lättare för Ragn-Sells att förutse kostnader och att kontrollera data. Tjänsten och alla data finns i IT-Totals lokala och moderna datacenter i Sverige. Tryggt och säkert, inte minst juridiskt.

Ragn-Sells har varit mycket noggranna i valet av leverantör och ställde höga krav. IT-Total var de som både tekniskt och kompetensmässigt bäst uppfyllde kraven. Lösningen var trots det även den mest prisvärda.

- En riktigt rolig affär för oss på IT-Total där vi är mycket stolta över att ligga i framkant med den här typen av tjänster som vi ser en bra tillväxt på. Nu ser vi fram emot att leva upp till högt ställda förväntningar hos Ragn-Sells, säger Stefan Borg affärsområdeschef Cloud services.

Ragn-Sells är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Ragn-Sells har fler än 1 700 medarbetare i Sverige och 2 500 i hela koncernen. Ragn-Sells finns dessutom i Danmark, Norge, Estland, Lettland och Polen.

Peter Wallin, Sälj- & marknadschef IT-Total, 073-522 23 84, peter.wallin@it-total.se
Pepe Attevall, Affärs- & partneransvarig för HP på IT-Total, 073-546 18 24, pepe.attevall@it-total.se

Taggar: