Genombrottsorder för ITAB Shop Concepts självutcheckningssystem på den ryska marknaden

ITAB Shop Concept AB har tecknat en order om leverans av självutcheckningssystem till en av de ledande dagligvarukedjorna i Ryssland.

Avtalet är av strategisk betydelse för ITAB då kunden har valt ITAB som leverantör av självutcheckningslösningar till sitt nya butikskoncept. Självutcheckningen blir en central del av det nyetablerade butikskonceptets kassalinje. Installationerna avser självutcheckningssystemet MoveFlow och kommer att genomföras under början av 2014. Ordern är av stor betydelse för ITAB då Ryssland är en snabbt växande detaljhandelsmarknad.

ITABs självutcheckningskoncept syftar till att öka effektiviteten i butik genom att skapa snabba och flexibla alternativ för utcheckning, frigöra personal och möjliggöra en ökad servicegrad i butiken. För mer information se www.itab.se.

Denna information lämnades för offentliggörande den 30 oktober 2013 kl. 14.40.

VD  Ulf Rostedt
Telefon:  46 [0]36 31 73 00
Mobil:  46 [0]70 694 86 82

Telefon: 46 [0]36 31 73 00

ITAB Shop Concept AB är noterat vid OMX Nordic Exchange och säljer, utvecklar, tillverkar och installerar kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem.
Koncernen har cirka 2 200 anställda, och omsatte 3 511 Mkr 2012.