Genombrottsorder för ITABs självutcheckningssystem på nordiska marknaden

ITAB Shop Concept AB har via dotterbolag tecknat sitt första avtal i Norden avseende självutcheckningssystem. Avtalet är tecknat med City Gross i Sverige som ingår i Bergendahlskoncernen. Avtalet omfattar en första installation av ett komplett ITAB självutcheckningssystem, TwinFlow, marknadens enda flerkundsbetjänande självutcheckningssystem i kassalinjen. Installationen kommer genomföras under årets andra kvartal.

Såväl ITAB som Bergendahl ser detta som en god möjlighet att öka servicegrad och effektivitet i butik. Installationen är en viktig del i City Gross projekt ”effektiv utcheckning”. Avtalet mellan ITAB och City Gross är en viktig genombrottsorder på den nordiska marknaden för koncernen.

ITAB har även tecknat ett avtal med en av Italiens större dagligvarukedjor, Coop, om leverans av komplett självutcheckningssystem i kassalinjen. Första installationen kommer ske under första kvartalet innevarande år.

Såväl avtalet med City Gross som Coop i Italien och det intresse som ytterligare kunder på marknaden visar bekräftar ITABs unika självutcheckningssystem.