ITAB har träffat ett 2:årigt exklusivavtal gällande kassadiskleveranser i Skandinavien.

ITAB Shop Concept har tecknat ett avtal med Coop avseende kassadiskleveranser för den Skandinaviska marknaden. Avtalet är ett exklusivavtal som gäller för 2 år (år 2009/2010) där partnerna också har möjlighet att förlänga avtalet ytterligare 1 år och därmed inkludera år 2011. Avtalet omfattar leveranser av kassadiskar till Coop butiker i Sverige, Norge och Danmark.

Avtalets omfattning uppskattas till 60 milj. sek under perioden och kommer därmed ge produktions- och försäljningsvolymer till ITABs enheter i Skandinavien. Det är framförallt ITABs kassadisktillverkning i Sverige som påverkas positivt.

ITAB levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Koncernen har cirka 1.700 anställda och omsatte 3.4 miljarder sek under 2008.

VD/CEO Ulf Rostedt
Mobil: 0706-948682