ITAB levererar självutcheckningskassor till ledande dagligvarukedja i Europa

ITAB-koncernen(“ITAB”) har tecknat avtal med en ledande europeisk dagligvarukedja för leverans av 7 200 självutcheckningskassor till deras butiker i ett stort antal länder. Implementeringen har påbörjats och beräknas vara klar i februari 2025. Det totala värdet av kontraktet beräknas till cirka 16 MEUR under 2024.

Tillsammans med kunden, en ledande europeisk dagligvarukedja, har ITAB utvecklat en skräddarsydd lösning för självutcheckning i kedjans butiker. I detta projekt kommer 7 200 självutcheckningskassor att rullas ut för kedjan i flera länder, inklusive Spanien, Nederländerna, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Baltikum, Norden, Slovenien, Slovakien, Belgien och Tyskland. Den skräddarsydda lösningen som utvecklats av ITAB är enkel att installera och underhålla samt integrerar kundens hårdvara i en funktionell självutcheckningslösning – utformad för att erbjuda konsumenterna en sömlös kassaupplevelse.

”De effektiva och konkurrenskraftiga lösningar ITAB har utvecklat fortsätter att uppmärksammas av våra kunder och vi är mycket glada över att vårt framgångsrika samarbete med denna kund under många år utvidgas till att omfatta skräddarsydda självutcheckningslösningar. Vi kommer att fortsätta att gemensamt utforska ytterligare innovativa förbättringar för butikseffektivitet och konsumentupplevelse”, säger Andréas Elgaard, VD & Koncernchef för ITAB-koncernen.

Det totala värdet av produkterna och andra tjänster enligt kontraktet uppskattas till cirka 16 MEUR under 2024.

Jönköping den 17 januari 2024

ITAB Shop Concept AB (publ)

Informationen lämnades för offentliggörande den 17 januari 2024 kl. 10:00 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Andréas Elgaard, VD & Koncernchef

Mats Karlqvist, Head of Investor Relations

ITAB Shop Concept AB (publ), Box 9054, SE-550 09 Jönköping, Sweden
itab.com, itabgroup.com

På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB omsätter cirka 6,3 miljarder SEK per år och har cirka 2 700 anställda. ITABs aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.