• ITAB Shop Concept/

ITAB och OMBORI presenterar ny plattform tillsammans med starka partners, som stödjer retailers ambitioner att skapa sömlösa upplevelser

Ombori (delvis ägt av ITAB) har utvecklat nästa generation av Ombori Grid, en digital plattform som tillsammans med våra utvecklingspartners Microsoft och Samsung, kommer stödja retailers i sina ambitioner att skapa sömlösa multichannel-upplevelser.

Kundernas förväntningar har ändrats snabbt inom detaljhandeln och med de konsekvenser COVID-19 fört med sig ökar förändringstakten dramatiskt. Dagens detaljhandlare har ett stort behov av att snabbt kunna omvandla sina butiker för framtida konsumentbehov, förändringar i beteende och trender.

Plattformen för digitala upplevelser i fysiska miljöer, kallad Ombori Grid, erbjuder färdiga lösningar till digitala skärmar och mobila enheter i butik. Plattformens utformning kan enkelt återanvändas och snabbt skapa något helt nytt. Denna flexibilitet har visat sig mycket användbar när retailers behöver anpassa sig till nya regler och krav på grund av COVID-19.

Onsdagen den 17 juni 2020 kommer en ny version av plattformen att lanseras tillsammans med starka partners, vilket gör den mer tillgänglig och lättare att använda. Den är byggd på Microsofts molnbaserade plattform Azure IoT Edge och är även integrerad med Tizen, ett operativsystem utvecklat av Samsung, vilket innebär att en Samsung-enhet enkelt kan styras direkt från plattformen. Mer information hittar du på https://events.ombori.com

Detta samarbete är ett perfekt exempel på när kunskap och innovation hjälper till att öka värdet för våra kunder och samtidigt kunna tillgodose de konsumenter som letar efter en bättre upplevelse, säger Andréas Elgaard, VD och Koncernchef för ITAB.

2019 förvärvade ITAB 30% i Ombori Apps AB, som en strategisk investering för att utöka erbjudandet inom digitala butikupplevelser. Den nya versionen av plattformen är ännu ett steg i samarbetet att förverkliga konsumentupplevelsen av ett varumärke till fysisk verklighet.

Andréas Elgaard, President & CEO
Telefon: 036 31 73 00
Mobil: 073 232 16 35

itab.com, itabgroup.com

På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB har cirka  3 200 anställda och årsomsättningen uppgick 2019 till 6 064 Mkr. Bolagets B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.