• ITAB Shop Concept/

ITAB Shop Concept AB har tecknat avtal om pilotinstallation av självutcheckningssystem med Coop Butiker och Stormarknader

Coop Butiker och Stormarknader har valt ITAB Shop Concept som leverantör för en pilot av självutcheckningssystem.

Ordern från CBS innefattar inledningsvis leverans av tio enheter MoveFlow för två butiker och är en testinstallation inför en vidare utrullning. Leveransen, som kommer att ske under andra kvartalet, görs i samarbete med Visma Retail AB, en av de ledande leverantörerna av POS-system inom det nordiska retail-segmentet.

Detta avtal är av strategisk betydelse för ITAB och ordern kan betraktas som en genombrottsorder då det är ITABs första order i Sverige avseende självutcheckningssystem.

VD Ulf Rostedt

Telefon: 46 36 31 73 00
Mobil: 46 70 694 86 82

Vice VD Mikael Gustavsson
Telefon:  46 36 31 73 00
Mobil:  46 70 516 28 66

Telefon: 46 36 31 73 00

ITAB är marknadsledare i Europa på kassadiskar och levererar över 20 000 kassadiskar om året till detaljhandeln. ITAB Shop Concept AB, som är noterat vid OMX Nordic Exchange, levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Koncernen har cirka 1 500 anställda och omsatte 2 747 Mkr under 2010.

Taggar: