ITAB Shop Concept har genom dotterbolag tecknat nya avtal avseende självutcheckningssystem

COOP Italia, en av Italiens största dagligvarukedjor, har lagt en order på ITABs självutcheckningssystem. Ordern avser 101 enheter av produkten MoveFlow med tillhörande ExitFlow. Installation i butik kommer att huvudsakligen ske under senare delen av 2012.

ICA Sverige, har lagt en order avseende pilotinstallationer av självutcheckningssystemet MoveFlow med ExitFlow. Installationerna kommer att genomföras under hösten.

ITABs självutcheckningskoncept syftar till att skapa snabba och flexibla alternativ för utcheckning, att frigöra personal och möjliggöra för en ökad servicegrad i butiken. TwinFlow och MoveFlow är två produktgrupper inom ITABs självutcheckningskoncept som bygger på att kunden scannar och checkar ut, antingen via TwinFlow som är en självbetjäningskassadisk med varuband, eller MoveFlow som är en enklare självbetjäningskassa av slaget”korg till påse”. Efter betalning scannas kvittot vid grindarna i utgångssystemet ExitFlow. I ITABs koncept ingår även EasyFlow som bygger på streckkodslös identifiering av varan.

För mer information se www.itabscanflow.com

Denna information lämnades för offentliggörande den 9 maj 2012 kl.13.30

VD, Ulf Rostedt
Telefon:  +46 [0]36 31 73 00
Mobil:  +46 [0]70 694 86 82

Telefon: +46 [0]36 31 73 00

ITAB är marknadsledare i Europa på kassadiskar och levererar över 20 000 kassadiskar om året till detaljhandeln. ITAB Shop Concept AB, som är noterat vid OMX Nordic Exchange, levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar, entrésystem och butiksbelysning. Koncernen har cirka 2 200 anställda, och omsatte 3 341 Mkr 2011.