ITABs största kundorder inom butiksinredning och -utrustning

ITAB Shop Concept har träffat en Europeisk överenskommelse med en av Europas största dagligvarukedjor. Ordervärdet beräknas till över 400 miljoner sek under 2,5 år med omgående leveransstart.

En av de mest framgångsrika och största dagligvarukedjorna i Europa, och som även är marknadsledare i Storbritannien, har valt ITAB som en huvudleverantör av butiksinredning, butiksutrustning, installation och service till stora delar av sitt butiksprogram i Europa. Överenskommelsen inkluderar produkter och installationer i Storbritannien, Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien och Turkiet.

Överenskommelsen, som är den enskilt största som ITAB träffat, innebär att ITAB skall producera, leverera, installera och projektleda stora delar av det totala ny- och ombyggnadsprogrammet till kundens butiker i Europa under perioden 2010 till och med 2012.

ITAB ser överenskommelsen som positiv och mycket betydelsefull då denna sträcker sig över en längre period och möjliggör ett strategiskt förstärkt arbetssätt baserat på en Europeisk uppgörelse. Ordervärdet för ITAB beräknas uppgå till över 400 miljoner sek.

Telefon:  +46 36 31 73 00
Mobil:  +46 70 694 86 82

d. CEO Mikael Gustavsson
Mobil:  +46 70 516 28 66

Telefon: +46 [0]36 31 73 00

ITAB Shop Concept AB, noterat vid OMX Nordic Exchange MidCap, levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Koncernen har cirka 1.500 anställda och omsatte 2.8 miljarder SEK under 2009.