Kommuniké från extra bolagsstämma 2024 i ITAB Shop Concept AB (publ)

Vid den extra bolagsstämman i ITAB Shop Concept AB (publ) idag den 21 oktober 2024 beslutades att godkänna styrelsens beslut från den 25 september 2024 om att ge ut högst 13 480 173 nya stamaktier, varigenom bolagets aktiekapital ökar med högst cirka 5 695 601,59 kronor.

För ytterligare detaljer samt information om bakgrund till och motiv för den riktade nyemissionen, se bolagets pressmeddelande den 25 september 2024.

Jönköping, 21 oktober 2024

ITAB Shop Concept AB (publ)

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 oktober 2024 kl. 13:30 CEST.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Andréas Elgaard, VD & Koncernchef

Mats Karlqvist, Head of Investor Relations

ITAB Shop Concept AB (publ), Box 9054, SE-550 09 Jönköping, Sweden
itab.com, itabgroup.com

På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB omsätter cirka 6,4 miljarder SEK per år och har cirka 2 500 anställda. ITABs aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.