ITAB Shop Concept skriver ett 3-årigt avtal med SuperGros Danmark om leverans av kompletta butiker, inredningar, kassadiskar och entrésystem till deras koncept, nedan kedjorna SPAR, SuperBest, Alta med ett ordervärde om 60 miljoner danska kronor (75 milj SEK) över 3 år.

ITAB Shop Concept, med säte i Jönköping och handelsplats på First North har genom dotterbolaget ITAB Shop Concept Denmark skrivit ett 3-årsavtal med SuperGros Danmark.

SuperGros a/s levererar dagligvaror till 11 kedjor samt en del fristående livsmedelshandlare. SPAR, SuperBest, Liva, Lövbjerg, Dreisler, Alta, ISO, ABC Lavpris, Magasin, L.I.C, DK-stationer. Dessutom leveranser till dagligvarumarknaderna på Grönland, Färöarna och Island. SuperGros a/s levererar även till ett antal mindre kedjor och fristående livsmedelshandlare, samt diverse kiosker, restauranger m.fl. SuperGros a/s har profilerat sig som den fria sektorns naturliga samlingspunkt och partner.

Avtalet väntas få en positiv effekt på resultat per aktie under 2007.

ITAB levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Omsättningstakten i ITAB Shop Concept är omkring 2,2 Miljarder kr/år. Koncernen har ca 1 300 anställda.

ITAB Shop Concepts certified adviser är Remium AB.

v/CEO Jan-Ola Wiréhn
Mobil: 0705-776076