Den danska koncernen XL- BYG har valt ITAB Shop Concept för leverens av kompletta butikskoncept. Avtalet är 3-årigt med ett beräknat ordervärde av 75 Mkr under perioden.

ITAB Shop Concept, med säte i Jönköping och handelsplats på First North har genom dotterbolag tecknat ett 3-årigt avtal med XL-BYG som samarbetspartner på den danska marknaden. Uppdraget kommer i första hand att genomföras av ITABs enheter i Danmark och Sverige.

XL-BYG är en fusion mellan RÅD&DÅD Byggecenter A/S, Byggekram A/S och PROFFEN A/S samt ett antal andra byggmarknader. XL-BYG har cirka 150 butiker i Danmark och dessa skall under de kommande 3 åren byggas om till ett gemensamt XL-BYG koncept. ITAB är vald som leverantör av kompletta butiker inom områdena inredning, disklösningar och entrésystem.

ITAB levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Omsättningstakten i ITAB Shop Concept är omkring 2,3 Miljarder kr/år. Koncernen har ca 1 300 anställda.

ITAB Shop Concepts certified adviser är Remium AB.