Strategisk viktig installation av ITABs självutcheckningskoncept på den brittiska marknaden

ITAB Shop Concept har levererat hela kassadiskområdet inkluderat självutcheckningslösningar och butiksinredningen till en av de största dagligvarukedjorna i Storbritannien.

En utav Storbritanniens ledande detaljhandelskedjor har valt ITAB som leverantör av hela kassadiskområdet inkluderat självutcheckningslösningar för sitt nya butikskoncept. Avtalet är av strategisk betydelse för både ITAB och kunden då denna installation av självutcheckningslösningar är den första i sitt slag på den brittiska marknaden och kommer innebära ökad effektivitet, säkerhet och förbättrad kundservice i kassadiskområdet. Den brittiska marknaden är sedan 10 år tillbaka Europas största marknad för självutcheckningslösningar.

Installationen består av 18 TwinFlow och 1 EasyFlow. Inledningsvis kommer EasyFlow att placeras i test-miljö för att längre fram flyttas in i kassalinjen. Självutcheckningssystemet TwinFlow kommer inledningsvis vara bemannad för ökad servicegrad och sedan successivt övergå till självutcheckning.

ITABs självutcheckningskoncept syftar till att öka effektiviteten i butik genom att skapa snabba och flexibla alternativ för utcheckning, frigöra personal och möjliggöra en ökad servicegrad i butiken. ITABs lösningar innebär även ökad säkerhet. För mer information se www.itab.se.

Denna information lämnades för offentliggörande den 5 december 2013 kl. 15.50.

Telefon:  46 36 31 73 00
Mobil:  46 70 694 86 82

Telefon: 46 [0]36 31 73 00

ITAB Shop Concept AB är noterat vid OMX Nordic Exchange och erbjuder kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem. Koncernen har cirka 2 200 anställda, och omsatte 3 511 Mkr 2012.