Ulrika Bergmo Sköld, ny CFO för ITAB Shop Concept AB

ITAB har utsett Ulrika Bergmo Sköld till ny CFO. Ulrika kommer närmast från en motsvarande roll som CFO på Profilgruppen. Ulrika är 52 år och har småländska rötter. Hon har en bred yrkeserfarenhet från olika operativa roller både inom försäljning och produktion inom Hydro Extrusions Sweden AB f.d Sapa Profiler och har under senare delen av sin karriär haft ledande befattningar inom ekonomi och finans.

Ulrika tillträder som CFO senast den 7 juli 2020 och efterträder Samuel Wingren.

"Vi är mycket nöjda med rekryteringen och ser att Ulrika med sin gedigna bakgrund och som person kommer att vara en styrka i teamet. Jag vill även passa på att tacka Samuel Wingren för hans fina bidrag och arbete på ITABs tillväxtresa och önskar honom all lycka i framtiden" säger Andréas Elgaard, CEO.

Denna information är sådan information som ITAB Shop Concept AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande kl 13:00 den 8 Januari 2020.

CEO Andréas Elgaard
Telefon:  +46 36 31 73 00
Mobil:    +46 73 232 16 35

Telefon: 46 [0]36 31 73 00

www.itab.com, www.itabgroup.com

ITAB Shop Concept AB (publ) erbjuder kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika koncept, kassadiskar, självutcheckningssystem, digitala produkter och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem. ITAB har cirka 3 200 anställda och hade 2018 en årsomsättning på 6 031 Mkr. Bolagets B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.