ITAB övertar Telmia Konsult & Industri AB

ITAB övertar Telmia Konsult & Industri AB ITAB Industri AB i Jönköping, som är noterat på O-listan, har genom ett dotterbolag förvärvat Telmia Konsult & Industri AB i Solna. Telmias verksamhet består huvudsakligen av utveckling, tillverkning och försäljning av elektroniska och mekaniska utrustningar främst inom området data- och telekommunikation. Företaget är inne i ett mycket expansivt utvecklingsskede och har en omsättning på 25 Mkr med god lönsamhet. Telmia kommer att inlemmas i ITABs affärsområde Elektronik och samarbeta med övriga elektronikföretag främst ITAB Elektronik Nyköping AB. ITAB utvecklar och driver varuproducerande företagsgrupper med unika och/eller marknadsledande produkter inom tre affärsområden: Elektronik, Butiksutrustning och Plast. Koncernen sysselsätter 1.000 personer och omsättningen uppgår till ca 1,2 miljarder kr. Ytterligare information lämnas av ITAB Elektroniks VD Anders Andersson på telefon 070-571 98 69. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00370/bit0002.pdf