Ändringar i postens öppettider under påsken

Påsktiden i början av april medför ändringar i postens öppettider.

Postens egna butiker: * På skärtorsdagen den 1 april är butikerna öppna fram till kl. 18. * På långfredagen den 2 april håller butikerna stängt. * De butiker som normalt är öppna lördagar håller öppet lördagen den 3 april kl. 10-14. * Söndagen den 4 april och på annandag påsk måndagen den 5 april är Postens butiker stängda. Avvikande öppettider: * Helsingfors Huvudpost: den 1 april bottenvåningen kl. 7-18 och övre våningen kl. 8-18, den 2 april stängt, den 3 april bottenvåningen kl. 10-18 och övre våningen kl. 10-17, den 4 april stängt, den 5 april bottenvåningen kl. 10-18 och övre våningen kl. 12-17. * Julgubbens Huvudpost vid Polcirkeln: öppen varje dag kl. 10-17, även under påsken. * Posten i Lemi: öppen den 1 april fram till kl. 17. Posten i Vieremä: öppen den 1 april fram till kl. 16.30. Postens försäljningsställen: * Postens cirka 950 försäljningsställen som ligger i anslutning till serviceföretag håller i regel öppet enligt respektive företags öppettider. Många av Postens försäljningsställen som till exempel ligger i anslutning till livsmedelsaffärer, kiosker och servicestationer är öppna hela påsken. Tilläggsuppgifter: Du hittar öppettiderna för respektive post på Postens webbplats på adressen www.posti.fi. Postkontorernas öppethållningstider och adresser: http://www.posti.fi/svenska/posten-tilldintjanst/sokpostkontor/ Postens kundtjänst för konsumenter, tfn 0200 71000 (lna/msa), är öppen kl. 8-20, under påsken är öppettiderna desamma som för Postens egna butiker, förutom lördagen den 3 april då tjänsten är öppen kl. 9-14.