Report this content

Hutchison 3G skriver globalt spelkontrakt med svenska spelproducenten It's Alive! Stockholm, 2002-06-28. Mobiloperatören Hutchison 3G har skrivit ett avtal med svenska spelproducenten It's Alive för att utveckla ett stort äventyrsspel som skall rullas ut i flera länder där Hutchison Whampoa bedriver verksamhet. Den svenska spelproducenten It's Alive producerar multiplayer-rollspel som använder den verkliga världen som spelplan, och har vunnit en viktig order från den mobiloperatören Hutchison 3G. It's Alive kommer att leverera mobilspel för lansering i Hutchison 3Gs nät i flera länder. I och med detta tar It's Alive ännu ett viktigt steg i sin expansion ut på den internationella marknaden. Spelet använder sig fullt ut av de möjligheter till avancerad multimedia som möjliggörs med 3G och avancerade 3G-telefoner, och skapar en användarupplevelse långt bortanför vad som tidigare setts på en mobiltelefon. "Denna order är ännu ett bevis på att vår strategi att fokusera på mer avancerade spelupplevelser är rätt väg att gå", säger Sven Hålling, VD på It's Alive. "Vi ser It's Alive som marknadsledaren inom denna spel-genre", säger Lisa Gernon, strategi- och marknadsdirektör på Hutchison 3G i England, "jag kan knappt vänta tills jag får prova detta spel!" For further information please contact: Sven Hålling Niclas Lilja VD It's Alive Mobile Games Director Communications Hi3G 0705-82 53 23 0733-55 7090 sven.halling@itsalive.com niclas.lilja@hi3gaccess.se It's Alive Mobile Games (www.itsalive.com) är leverantör av mobila multiplayer-rollspel med den verkliga världen som spelplan, och satsar på att skapa de mest spännande spelupplevelser som någonsin setts på en mobiltelefon. It's Alive arbetar tillsammans med mobiloperatörer, portaler och mediabolag för att skapa spel som suddar ut gränsen mellan spel och verklighet. Hutchison 3G (www.hutchison3g.com) är en blandning av media, information och telefoni vilket gör det möjligt för människor att få information, underhållning och service mobilt. 3G-standarden (gemensam för Europa, Japan, Kina och resten av Asien) är känd som UMTS (Universal Mobile Telecommunications System). Den är en global standard för den tredje generationens kommunikation och utgör hjärtat i Hutchison 3G:s verksamhet. Hutchison 3G ägs till 65 procent av Hutchison Whampoa Limited. Övriga stora ägare är NTT DoCoMo (20 procent) och KPM Mobile (15 procent). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/28/20020627BIT01210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/28/20020627BIT01210/wkr0002.pdf