It's Alive distribuerar spel globalt via ledande telecom-leverantör

Report this content

It's Alive distribuerar spel globalt via ledande telecom-leverantör Stockholm, 2002-07-10. Svenska spelproducenten It's Alive skriver globalt distributionsavtal med Ericsson för återfösäljning av spel och underhållningstjänster till mobiloperatörer runtom i världen. It's Alive producerar spel inom en nisch som kallas Pervasive Gaming, dvs multiplayer-rollspel som använder den verkliga världen som spelplan, och säljer till mobiloperatörer och mediabolag. It's Alive stärker sin internationella försäljning genom ett globalt distributionsavtal med Ericsson, där Ericsson agerar återförsäljare av spelen mot sina kunder över hela världen. Avtalet innefattar bland annat speltitlar som "Botfighters", världens första positioneringsbaserade mobilspel, prisvinnande såpa-spelet "Supafly", samt ytterligare titlar som lanseras inom kort. "Detta avtal är en viktig komponent i vår internationella distributionsstrategi", säger Sven Hålling, VD på It's Alive, "och det blir nu mycket lättare för Ericssons lokalbolag runtom i världen att mer aktivt sälja spelen till operatörerna." För ytterligare information kontakta: Lars Ericsson It's Alive Mobile Games 0706-82 00 02 lars.ericsson@itsalive.com It's Alive Mobile Games (www.itsalive.com) är leverantör av mobila multiplayer-rollspel som använder den verkliga världen som spelplan, och satsar på att skapa de mest spännande spelupplevelser som någonsin setts på en mobiltelefon. It's Alive arbetar tillsammans med mobiloperatörer, portaler och mediabolag för att skapa spel som suddar ut gränsen mellan spel och verklighet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00010/wkr0002.pdf