It's Alive lanserar mobilt actionspel med brittisk TV-kanal

Report this content

It's Alive lanserar mobilt actionspel med brittisk TV-kanal Svenska mobilspelsleverantören It's Alive Mobile Games levererar ett SMS- baserat actionspel till brittiska TV-kanalen Channel 4. Spelet är baserat på en nyligen lanserad TV-show som heter "X-Fire", och är det första mobila multiplayer-spelet utvecklat speciellt för att komplettera ett TV-format. Channel 4's nya TV-format X-Fire har ett eget mobilspel som är baserat på handlingen i TV-showen, och spelet kan spelas via alla mobiloperatörer i England. Spelet går ut på att via SMS-kommandon manövrera sin spelfigur i en virtuell spelvärld som liknar miljön i TV- showen, och där jaga och kämpa mot andra spelare. Spelare registrerar sig på spelets hemsida och skapar där sedan en spelkaraktär att använda i spelet. Spelet marknadsförs i TV-programmet och via Channel 4's hemsida. "Detta är första gången ett mobilspel specifikt utvecklas för att komplettera en TV-show", säger Jo Rosenfelder, affärsutvecklingschef på Channel 4 Interactive, "It's Alive var ett naturligt val av samarbetspartner, baserat på de framgångar företaget har haft med sitt spel BotFighters". "X-Fire-projektet med Channel 4 - en av de största TV-kanalerna i Storbrittanien - är ett viktigt strategiskt steg för It's Alive på vägen att etablera sig som ledande leverantör och partner till mediabolag som vill utnyttja den mobila kanalen på innovativa sätt", säger Sven Hålling, VD på It's Alive. För mer information kontakta: Sven Hålling Becky Oxley VD It's Alive PR Manager - Mobile Games Channel 4 sven.halling@ Interactive itsalive.com boxley@chann +46 705 82 53 el4.co.uk 23 +44 207 306 3751 IT'S ALIVE MOBILE GAMES (www.itsalive.com) är en ledande leverantör av mobila spel, med siktet inställt på att skapa den absolut bästa spelupplevelsen någonsin på en mobiltelefon. It's Alive lanserade under år 2000 världens första positioneringsbaserade mobilspel, och har mobiloperatörer, portaler och mediabolag över hela världen som sina kunder. It's Alive grundades år 2000 och har sitt huvudkontor i Stockholm. 4 VENTURES LTD is the new holding company, established in January 2001, to house all Channel 4's businesses other than the main channel, 4 Learning and 124 Facilities. 4 Ventures includes FilmFour channels, E4 channel, FilmFour.com, E4.com, 4Car.com, Cricket4.com, other commercial ventures to include FilmFour Ltd, Channel 4 International Ltd, Commercial Development and at the races. 4 Ventures will also house any new businesses launched after 1st January 2001 by Channel 4. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011026BIT01200/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011026BIT01200/bit0002.pdf