Göran Holm Senior Advisor i Ittur Koncernen!

Report this content

Borgmästare Göran Holm, tidigare kommunalråd i Vellinge kommun har blivit utsedd till senior advisor i Itturkoncernen. Göran Holm kommer att ansvara för kontakter och relationer med såväl kommuner, landsting, riksdag, regering som EU, gällande samtliga Ittur koncernens dotter- och intressebolag. ”Holm är ett mycket viktigt tillskott till Ittur koncernens ledning. Ittur har nu nått en sådan storlek att vi måste ta på oss ansvaret för att driva branschspecifika frågor inom sågverks- skogsråvara- och trähusindustrin”, säger Johan Hansen, ägare och VD för Ittur koncernen. Holm kommer även att arbeta med due diligens processer vid förvärv samt driva diverse förhandlingar och projekt inom Ittur. ”Det skall bli en oerhörd utmaning att arbeta tillsammans med Johan Hansen och hans närmsta medarbetare i en expansiv och framåt koncern som Ittur”, säger Göran Holm. Göran Holm har lett Vellinge kommun i 24 år (längst någonsin i Sverige). Genom stenhård kostnadskontroll har kommunen haft Sveriges lägsta skatt. Vellinge kommun har under Holms ledning tre gånger utmärkts som ”Sveriges företagsvänligaste kommun”. För vidare information kontakta: Johan Hansen Mobil: 0705 235 270 Göran Holm Mobil 0709 915 110