Ittur Koncernen förvärvar Byggkonstruktörerna AB i Kalmar

Ittur Koncernen förvärvar Byggkonstruktörerna AB i Kalmar för att utveckla företaget i södra Sverige, samt stärka dotterbolaget Trivselhus ritkapacitet i en allt mer växande högkonjunktur inom husbyggnationer.

Byggkonstruktörerna är ett mycket framgångsrikt ingenjörsföretag som arbetar med ett stort antal större och mindre byggföretag.

”Vi är glada över att få möjligheten att förvärva Byggkonstruktörerna som under många år visat att de är mycket duktiga konstruktörer av hus. Vidare möjliggör förvärvet tillgänglighet av Byggkonstruktörernas professionella ritkunskap, som är en strategiskt viktigt del för Trivselhus fortsatta expansion. Byggkonstruktörerna kommer att expandera via ytterligare förvärv och organisk tillväxt på ett flertal andra orter i regionen”, säger Johan Hansen, ägare och koncernchef Ittur Koncernen.

”Det är enormt stimulerande och spännande att få möjlighet att ingå i Ittur Koncernen. Det ger oss kraft och möjlighet att satsa inför framtiden” säger Per Bäckström, VD Byggkonstruktörerna, som har för avsikt att nyanställa 5 – 6 personer för att möta Trivselhus behov av ritkapacitet.

Helsingborg den 3 april 2007