PRESSMEDDELANDE FRÅN ITTUR KONCERNEN

Ittur Koncernen köper genom BMK:s dotterbolag, Staffanstorps Gräv i konkurs. Verksamheten är uthyrning av entreprenadmaskiner och Staffanstorps Gräv kommer att fortsätta att drivas som ett fristående företag mot befintliga och nya kunder. BMK har träffat överenskommelse om övertagande av samtliga maskiner, inventarier och personal i Staffanstorps Gräv i konkurs med tillträde den 7 juli 2006. Förvärvet av konkursboet Staffanstorps Gräv ligger helt i linje med att bygga upp BMK till ett kraftfullt och stabilt mark-, kabel- och anläggningsföretag. BMK är verksamma inom bygg och anläggningsbranschen med nischverksamhet på kabel och gas relaterade arbeten. ”Förvärvet stärker BMK ytterligare mot sina uppsatta mål”, säger Johan Hansen, ägare och VD Ittur Koncernen. ”Överlåtelsen innebär kontinuitet i verksamheten och tryggar personalens anställningar”, säger konkursförvaltare Ola Sellert. Frågor besvaras av: BMK:s VD Peter Condrup 0705-86 25 15 Konkursförvaltare Ola Sellert 0708-15 36 40 Helsingborg 2006-06-26