Spel ska höja vår miljömedvetenhet

Report this content

Västsvenska ius information utvecklar tillsammans med GR Utbildning, under våren 2015, ett spel byggd på rapporten Klimatomställning 2.0 – Tekniska möjligheter och livsstilsförändringar. Spelet byggs för att ge människor i Göteborg, och andra platser, en uppfattning om ens egen påverkan på klimatet.

Spelet ska uppmuntra till att öka vår miljömedvetenhet samt skapa dialog om vår klimatpåverkan genom att ta del av viktig fakta och slutsatser från rapporten Klimatomställning 2.0. Den ska också få oss att börja fundera över vilken framtid vi vill ha i vår hemstad och hur vi kan ändra våra vanor till en hållbar nivå av klimatutsläpp.

Göteborgs Regionen, en samarbetsorganisation mellan 13 kommuner i Västsverige, arbetar nu gemensamt med ius information för en hållbar framtid.

• Att få utveckla ett spel för hållbar utveckling är ett riktigt drömprojekt för oss!

Säger Jonathan Wadström, projektledare på ius information, vilka också ligger bakom varumärket Zcooly som tar fram lärande spel. Han säger vidare att vägen mot att förändra världen till det bättre både är lång och svår;

• Vi tror att spel kan vara ett av flera verktyg som kan hjälpa till att öka vår miljömedvetenhet och dessutom är spel ett bra sätt att engagera människor.

Mobil: 073-660 6902
Mail: jonathan.wadstrom@iusinformation.se

Vi på ius är erfarna och prisbelönta speldesigners som kan omvandla nästan vad som helst från något alldagligt till en häftig upplevelse. Vi hjälper dig att ta vara på de drivkrafter som finns i spel och applicerar dem i din verksamhet. Företaget är idag lokaliserat i Göteborg, Skövde och i Silicone Valley. Vill du veta mer om hur Gamification och lärande spel kan skapa engagemang i din organisation och ta ert företag till nästa nivå? Hör av dig till oss!

Taggar:

Citat