Vill du programmera spel på sportlovet?

Report this content

Spelutvecklarna Zcooly och Universeum arrangerar Zcooly Hack tillsammans. Zcooly Hack är ett programmeringsläger för barn i åldrarna 9-12, där deltagarna får lära sig programmera sina egna spel. Lägret hålls dagtid mellan den 9-13:e februari i Universeums lokaler.

• Vi utvecklar lärande spel för barn och vi vill att de barn som är intresserade av programmering och speldesign ska få chansen att utforska ämnet djupare, säger Jonathan Wadström, projektledare på Zcooly.

Under lägrets förmiddagar kommer barnen att delta på föreläsningar och jobba med programmet Scratch, som är ett spelprogrammeringsverktyg för barn med lärarledd hjälp från Zcoolys egna programmerare i lokaler på Universeum. Under eftermiddagarna kommer aktiviteter att hållas inomhus såväl som utomhus.

Zcooly Hack är ett koncept som arrangeras till ett självkostnadsprishar hållts två gånger tidigare, senast i Skövde vecka 44. Trycket på lägret var stort och Jonathan tycker att det visar att denna typ av initiativ behövs.

• Det här ligger helt rätt i tiden och behovet av duktiga programmerare ökar kraftigt. Är man intresserad tycker jag definitivt att man ska söka, Fortsätter Jonathan. Det är först till kvarn som gäller och anmälan öppnar den 16:e januari.

*Anmälan för Zcooly Hack vecka 7, 2015, är nu stängd.

Jonathan Wadström
Mobil: 073-660 6902
Mail: jonathan.wadstrom@iusinformation.se

Vi på ius är erfarna och prisbelönta speldesigners som kan omvandla nästan vad som helst från något alldagligt till en häftig upplevelse. Vi hjälper dig att ta vara på de drivkrafter som finns i spel och applicerar dem i din verksamhet. Företaget är idag lokaliserat i Göteborg, Skövde och Silicone Valley i USA. Vill du veta mer om hur Gamification och lärande spel kan skapa engagemang i din organisation och ta ert företag till nästa nivå? Hör av dig till oss!

Taggar:

Citat