Iver tecknar prestigeavtal med Invidem

Iver ingår ett femårigt avtal med Invidem omfattande tjänster inom DevSecOps, cybersäkerhet och drift av publika och privata molntjänster. Invidem tillhandahåller verifierad och validerad KYC-information i syfte att motverka penningtvätt och terrorismfinansiering. Bolaget ägs av Danske Bank, DNB, Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank.

Leveransen omfattar tjänster inom inom DevSecOps, cybersäkerhetstjänster samt drift och förvaltning av Microsoft Azure samt privat molninfrastruktur. För att upprätthålla en mycket hög nivå av informationssäkerhet och samtidigt säkra en effektiv och skalbar lösning levererar Iver tjänster såsom Buildpipe och Release Management, Azure Cloud Operations, SOC, SIEM och EDR.

– Vi är förstås mycket glada för att få förtroendet att bli partner till Invidem. Vi har under många år arbetat med infrastruktur som kod och tagit fram flertalet tjänster som stöttar applikationsutvecklande verksamheter och hanterar såväl publika som privata molntjänster på ett säkert och effektivt sätt. Förtroendet att leverera dessa tjänster till en verksamhet som har så pass höga krav på informationssäkerhet, regulatorisk efterlevnad och samtidigt ett stort behov av moderna och effektiva verktyg i utvecklingsprocessen visar att vi har rätt kompetens och ett erbjudande i absolut framkant.  Vi ser fram emot att göra Invidem till en nöjd och mångårig kund, säger Carl-Magnus Månsson, vd på Iver.

För mer information, kontakta:
Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef Iver, telefon: +46 73 668 92 74, e-post: carl-magnus.mansson@iver.se
Jakob Tapper, information, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver utvecklar, paketerar och levererar IT-tjänster som ger digitala konkurrensfördelar och möjliggör innovation. Vi guidar våra kunder genom ett IT-landskap som ständigt förändras och gör det enkelt att ta del av ny teknik och moderna arbetssätt. Våra kunder finns i alla branscher och vi levererar våra tjänster till medelstora och stora företag, organisationer och offentlig sektor. Med säte i Stockholm verkar Iver i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion, alltid nära kunden. Iver omsätter drygt 2,3 miljarder SEK och har cirka 1 200 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor i Sverige och Norge. Vi är stora men finns nära våra kunder, både geografisk och i tanken. Läs mer på iver.se.
Informationen offentliggjordes den 21 april 2021, klockan 09.00.

Taggar: