• Iver/

Iver vinnare i PostNords ramavtalsupphandling av ”Hårdvara som tjänst”

Iver är vinnare i PostNords ramavtalsupphandling ”Hårdvara som tjänst”. Upphandlingen omfattar leverans inom Norden med fokus på Sverige och Danmark. Avtalet sträcker sig över knappt tre år med möjlighet till förlängning i maximalt fem år.

Iver är vinnare i PostNords nordiska ramavtalsupphandling av ”Hårdvara som tjänst”. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. PostNord säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Under avtalstiden ska Iver ta ett helhetsansvar för finansiering och leverans av hårdvara som tjänst, AMS samt logistiksamordning. Ivers leverans sker i samarbete med PostNords dotterbolag PNTPL.

– Vi är förstås väldigt stolta och glada över att vi är vinnare i PostNords nordiska upphandling. Att vi återigen vinner en upphandling för den här storleken av kund visar att vi har ett attraktivt erbjudande och en konkurrenskraftig lösning som tillgodoser behoven för stora nordiska verksamheter, säger Magne Solberg, EVP Enterprise, på Iver.

För mer information, kontakta:
Magne Solberg, EVP Enterprise, Iver, +47 920 16 805, magne.solberg@iver.no

Jakob Tapper, information, Iver, +46 739 81 63 33, jakob.tapper@iver.se

Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup förståelse för din verksamhet hjälper vi dig att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Med säte i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion. Iver omsätter drygt 3,2 miljarder SEK och har cirka 1 700 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor runt om i världen. We are not big blue – we are yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera. Läs mer på iver.se.

Informationen offentliggjordes den 15 februari 2023, klockan 09.30.

Taggar: