Magnus Furmarker ny regionchef på Iver

Iver har rekryterat Magnus Furmarker som chef för Region öst. Magnus kommer från rollen som Director of Sales på SAP Sverige och Norge. Dessförinnan har han arbetat i ledande befattningar på bland annat Evry och IBM. Magnus tillträdde sin tjänst på Iver i början av februari.

– Det känns fantastiskt bra att Magnus är ombord på Iver. Med sin erfarenhet och sitt ledarskap kommer Magnus vara en central spelare i vårt lag, dels som ledare för Region öst och dels när det kommer till att utveckla vår strategi och accelerera tempot i genomförandet, säger Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef på Iver.

– När jag fick frågan om att vara med på Ivers resa mot positionen som den ledande nordiska leverantören av IT-drifttjänster kändes det självklart att tacka ja. Iver känns som ett personligt, hungrigt och väldigt kundfokuserat företag. Jag har precis kommit på plats men har redan hunnit träffa flera kunder och många kompetenta medarbetare. Det känns väldigt kul och spännande att få vara med på den här resan tillsammans med dem, säger Magnus Furmarker, regionchef på Iver.

För mer information, kontakta:
Magnus Furmarker, regionchef öst, Iver, telefon: +46 732 36 52 49, e-post: magnus.furmarker@iver.se
Jakob Tapper, information, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. Iver är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar Iver i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Företagets ursprung finns i den framgångsrika fusionen mellan Candidator och DGC. Tillsammans har vi, med EQT som ägare, vuxit oss starkare och förvärvat företagen Solid Park, Exeo, Ismotec och IT Gården. Iver omsätter drygt 1,8 miljarder SEK och har cirka 1 000 medarbetare. Läs mer på iver.se.

Informationen offentliggjordes den 13 februari 2020, klockan 12.00

Taggar: