Molntransformation i fokus när Höganäs Kakel väljer Iver

Höganäs Kakel har valt Iver som ny samarbetspartner och helhetsleverantör av IT-tjänster. I det nya mångåriga avtalet finns ett stort fokus på skalbarhet och transformation mot en mer molnbaserad IT-leverans.

Iver är ny helhetsleverantör av IT-tjänster till Höganäs Kakel. Höganäs Kakel ingår i Ricchettigruppen, som är en av Europas ledande koncerner inom byggkeramik. Ett tydligt fokus för samarbetet och Ivers leverans är en förflyttning av Höganäs Kakels IT till en molnbaserad miljö. Ivers leverans omfattar tjänster som bland annat Azure, Office 365, säkerhetstjänster, servicedesk, klienthantering och rådgivning.

– Höganäs Kakel är övertygade om att den bästa vägen framåt sker i nära samarbete med våra partners och kunder. Tillsamman med Iver fortsätter vår resa mot moderna molntjänster. En modern IT-infrastruktur ger oss möjligheter att tillsammans med våra kunder skapa den främsta kundupplevelsen inom kakel och tillbehör, säger Daniel Leo, CFO på Höganäs Kakel.

– Att välkomna en ny kund, i detta fall Höganäs Kakel, känns fantastiskt bra. Molntjänster är den största möjliggöraren för att driva digital transformation. Vi har redan etablerat ett framgångsrikt samarbete med kunden, ett samarbete som ger oss god verksamhetsförståelse och rätt förutsättningar att leverera de tjänster som ger Höganäs Kakel bäst förutsättningar för sin fortsatta utveckling, säger Magnus Furmarker, Head of Sales Sweden, på Iver.

För mer information, kontakta:
Magnus Furmarker, Head of Sales Sweden, Iver, telefon: +46 732 36 52 49, e-post: magnus.furmarker@iver.se

Jakob Tapper, information, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup förståelse för din verksamhet hjälper vi dig att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Med säte i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion. Iver omsätter drygt 2,8 miljarder SEK och har cirka 1 500 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor runt om i världen. We are not big blue – we are yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera. Läs mer på iver.se.

Informationen offentliggjordes den 23 mars 2022, klockan 09.00.

Taggar: