• Iver/

Ny storaffär för Iver – vinnare i Sollentuna kommuns upphandling av arbetsplatstjänster

Iver är vinnare i Sollentuna kommuns upphandling av arbetsplatstjänster och utökar därmed sin leverans till kommunen. Avtalet sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning 2+2 år. Avtalsvärdet för de tre inledande åren beräknas till cirka 31 mkr.

Iver är vinnare i Sollentuna kommuns upphandling av arbetsplatstjänster. Leveransen omfattar virtuella arbetsytor, enhetshantering, applikationshantering samt livscykelshantering av hårdvara. Införandeprojektet påbörjas omgående och driftsättning sker succesivt med start vid årsskiftet 2019/2020. Tidigare under året vann Iver Sollentuna kommuns upphandling av server- och applikationsdrift, en leverans som är i full drift sedan i somras.

- Vi har i vårt upphandlingsarbete haft stort fokus på att skapa en tydlighet i vad som ska levereras, i syfte att få en väl fungerande avtalsgrund för samverkan. Genom förhandlat förfarande, som kan ses som en serie ömsesidiga förtydliganden, kan vi säkerställa kvalitet för alla parter. I dialogen under upphandlingen visade alla leverantörer en god förståelse för våra behov och med Ivers standardtjänster fick vi den mest kostnadseffektiva leveransen till kommunens verksamheter. Vi ser fram emot att samarbeta med Iver även inom arbetsplatstjänster, säger Michael Jansson, IT-chef på Sollentuna kommun.

- Vi är stolta och glada över att vi vinner ytterligare en upphandling inom offentlig sektor och att vi därmed också utökar vår leverans till Sollentuna kommun. Affären visar att våra moderna arbetsplatstjänster, som har stort fokus på användarupplevelsen, är attraktiva. Vi har, sedan vi vann avtalet avseende leverans av server- och applikationsdrift i våras lärt känna Sollentuna kommuns organisation och behov. Genom nära relationer får vi förståelse för våra kunders verksamhet och kan genom våra lösningar hjälpa kunden att nå sin fulla potential, säger Johan Åkerlund, regionchef på Iver.

För mer information, kontakta:
Johan Åkerlund, regionchef, Iver, telefon: +46 70 349 07 80, e-post: johan.akerlund@iver.se
Jakob Tapper, information, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. Iver är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar Iver i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Företagets ursprung finns i den framgångsrika fusionen mellan Candidator och DGC. Tillsammans har vi, med EQT som ägare, vuxit oss starkare och förvärvat företagen Solid Park, Exeo, Ismotec och IT Gården. Iver omsätter drygt 1,7 miljarder SEK och har cirka 1 000 medarbetare. Läs mer på iver.se.

Informationen offentliggjordes den 6 november 2019, klockan 08.30.

Taggar: