• IVISYS AB/

IVISYS AB (”IVISYS”) offentliggör härmed halvårsrapport för perioden januari – juni 2021

IVISYS AB (”IVISYS”) offentliggör härmed halvårsrapport för perioden januari – juni 2021. Nedan presenteras en sammanfattning av rapporten. Halvårsrapporten finns tillgänglig på IVISYS hemsida (www.ivisys.com) och som bifogad fil.

-  FÖRSTA HALVÅRET 2021-01-01 – 2021-06-30

• Rörelsens intäkter uppgick till 1 622 (3 620) KSEK
  • Resultat per aktie uppgick till -0,53 (-0,59) SEK
  • Soliditeten uppgick till 63,9 (16,2) %

-  ANDRA KVARTALET (2021-04-01 – 2021-06-30)

• Rörelsens intäkter uppgick till 983 (3 240) KSEK.
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,24 (-0,26) SEK.
  • Soliditeten uppgick till 63,9 (16,2) %.

Definitioner

Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden. Soliditet: Eget kapital dividerat med totalt kapital.

Belopp inom parentes avser jämförande siffror för motsvarande kvartal föregående år.

IVISYS VD Stefan Bohman kommenterar

Kvartal två 2021 var ett händelserikt kvartal sett till hur vår ägarbild kommer se ut framöver. Ett skifte som kommer medföra arbetsro i de projekten vi är involverade i, samtidigt som det visar på en stor tilltro till den utveckling vi bedriver och de mål som vi jobbar mot.

Kvartalet har inneburit utmaningar när det kommer till leveranstider inom kritisk utrustning, vilket tvingar oss till ett flexibelt arbetssätt och konstant utveckling och öppenhet mot alternativ.

Vi har färdigställt installationer med mindre restpunkter under perioden och är mycket nöjda med det resultat som är utfallet, där vi både kan se bevis på att funktionerna levererar i stabilitet, samt att vi fått en god möjlighet att lära oss och bli än bättre.

Uppbyggnaden av en serviceorganisation fortsätter med oförminskad styrka där vi förutom fler säljresurser arbetat mycket med processer och styrning för att uppnå optimala resultat på de marknaderna vi väljer att fokusera på.

Stefan BohmanVD på IVISYS AB

För fullständig rapport, se https://ivisys.com/interim-reports/.

Denna information är sådan som IVISYS AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-07-30 08:30 CET.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Henrik Gripenvik, CFO, IVISYS AB
Phone: +46 70-551 26 77
E-mail: henrik.gripenvik@ivisys.com

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB är Certified Adviser till IVISYS.
E-mail: ca@skmg.se

IVISYS kombinerar kunskapen från två tidigare fristående teknikföretag. Det ena med en unik programvara (baserat på patenterade algoritmer) för bildbehandling och det andra med lång erfarenhet inom ljus och optik, vilket möjliggör unika lösningar för bildanalys.

Produktutbudet av IVISYS standardiserade visionsystem med IVISYS Pro-programvaran, användningen av artificiell intelligens (AI) och enastående kvalitet inom ljus- och sensorkunskap ger branschen automatiska visionslösningar som är pålitliga, snabba och flexibla. Med en portfölj av standardlösningar som kan integreras i de flesta industriproduktioner är IVISYS verksamma på en global volymmarknad i stark tillväxt. Automations branschen drivs för närvarande starkt av industrins 4,0-tillvägagångssätt. De lösningar som IVISYS erbjuder är tillgängliga för de flesta industriella tillverkare och erbjuder snabb ekonomisk avkastning jämfört med den befintliga manuella kontroll som ofta används i branschen idag.

IVISYS har utvalts som “TOP 10 Machine Vision – System leverantör i Europa 2020” av Technology Insights Manufacturing