IVISYS AB (”IVISYS”) Större ägare köper och säljer aktieposter.

2020-07-09

IVISYS AB (”IVISYS”) meddelar idag att IVISYS Ordförande Jakob Kesje har sålt 500 000 aktier till Athanase, 90 000 aktier till styrelseledamot Fredrik Schultz, och 30.000 aktier till CEO Stefan Bohman till samma pris som vid senaste emissionen på 2,39 SEK per aktie.

CERTIFIED ADVISER

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB

Telefon: +46 11 32 30 732

E-mail: ca@skmg.se

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Stefan Bohman, VD, IVISYS AB

Phone: +46 70-983 90 10

E-mail: sb@ivisys.com

Eller

Maja Johansson, CFO, IVISYS AB

Phone: +46 70-092 91 79

E-mail: mj@ivisys.com

IVISYS kombinerar kunskapen från två tidigare fristående teknikföretag. Det ena med en unik programvara (baserat på patenterade algoritmer) för bildbehandling och det andra med lång erfarenhet inom ljus och optik, vilket möjliggör unika lösningar för bildanalys.

Produktutbudet av IVISYS standardiserade vision systemer med IVISYS Pro-programvaran, användningen av artificiell intelligens (AI) och enastående kvalitet inom ljus- och sensorkunskap ger branschen automatiska visionslösningar som är pålitliga, snabba och flexibla. Med en portfölj av standardlösningar som kan integreras i de flesta industriproduktioner är IVISYS verksamma på en global volym marknad i stark tillväxt. Automations branchen drivs för närvarande starkt av industrins 4,0-tillvägagångssätt. De lösningar som IVISYS erbjuder är tillgängliga för de flesta industriella tillverkare och erbjuder snabb ekonomisk avkastning jämfört med den befintliga manuella kontroll som ofta används i branschen idag.

IVISYS har utvalts som “TOP 10 Machine Vision – System leverantör i Europa 2019” av Technology Insights Manufacturing.