Jaakko Pöyry Group vald till huvudkonsult för Metsä-Botnias nya fiberlinje i Joutseno

JAAKKO PÖYRY GROUP VALD TILL HUVUDKONSULT FÖR METSÄ-BOTNIAS NYA FIBERLINJE I JOUTSENO Jaakko Pöyry Oy och JP-Kakko Oy, som ingår i Jaakko Pöyry Group -koncernen, har utsetts till huvudkonsulter för Oy Metsä-Botnia Ab Joutseno Pulps nya fiberlinje. Uppdraget omfattar totalprojektering av fabrikens nya renseri/flishantering och fiberlinje samt ändringar i massatorkmaskinen. Affärernas sammanlagda värde är cirka 8 miljoner euro. Projekteringen av renseriet/flishanteringen och fiberlinjen utförs i huvudsak vid Jaakko Pöyry Oy:s kontor i Vanda medan ändringarna i torkmaskinen samt förbindelserna mellan avdelningarna projekteras vid JP-Sunnittelu Oy:s kontor i Kouvola och Joutseno. PULP2000-projektet inleds omedelbart och den nya fiberlinjen körs igång i början av juli 2001. Fiberlinjen kommer att ha en produktionskapacitet av 600 000 ton blekt barrvedsmassa per år. JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ Erkki Pehu Lehtonen Teuvo Salminen Närmare uppgifter ges av: Erkki Pehu-Lehtonen, verkställande direktör Jaakko Pöyry Group Oyj, tel. +358 9 8947 2999, +358 400 468 084 www.poyry.com DISTRIBUTION Helsingfors Börs Stockholms Fondbörs Informationsmedia ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/22/19991022BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/22/19991022BIT00340/bit0002.pdf