Jaakko Pöyry Groups dotterbolag JP Capital international Ltd har genomfört sin första transaktion

JAAKKO PÖYRY GROUPS DOTTERBOLAG JP CAPITAL INTERNATIONAL LTD HAR GENOMFÖRT SIN FÖRSTA TRANSAKTION Den holländska specialpappersproducenten Gelderse Papiergroup meddelade den 22 december 1999 att bolaget för långt hunna förhandlingar beträffande försäljning av sin säkerhetspappers-produktion till Arjo Wiggins. Jaakko Pöyry Groups investeringsbank JP Capital International Ltd fungerar som Gelderse Papiergroups rådgivare i affären. VHP Security Papermill (Netherlands), som huvudsakligen tillverkar sedelpapper, hade en omsättning av cirka 22 miljoner EUR. "Skogsindustrins konsolidering, speciellt inom specialpapperssektorn kommer att bli allt intensivare och vi kommer att se många fler affärer under inkommande år", kommenterar JP Capital International Ltd:s verkställande direktör Bengt Hammar. JP Capital International inledde sin verksamhet i april 1999. Företaget, som är en integrerad del av Jaakko Pöyry Consulting, fungerar som rådgivare för skogs- och förpackningsbolag vid genomförandet av företagsförvärv, avyttringar och omstruktureringar. JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ Erkki Pehu-Lehtonen Teuvo Salminen Närmare uppgifter ges av: Bengt Hammar, verkställande direktör JP Capital International Ltd, London tel: +44 171 479 4001, +44 589 055 637 www.poyry.com DISTRIBUTION: Helsingfors Börs Stockholms Fondbörs Informationsmedia ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/23/19991223BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/23/19991223BIT00060/bit0002.pdf