Jabra Elite 65e – trådlösa öronsnäckor med total brusreducering

– Det senaste tillskottet till hörlursserien Elite levereras med både aktiv och passiv brusreducering, vilket garanterar en ostörd ljudupplevelse.

Jabra utökar sin Elite-serie, en familj med hörlurar och öronsnäckor konstruerade för överlägset ljud, genom att erbjuda den bästa kombinerade ljud- och musikupplevelsen med nya Jabra Elite 65e. Dessa trådlösa öronsnäckor med nackbygel är konstruerade för trådlösa samtal och musik i bästa klass och ger två nivåer av brusreducering, inklusive Jabras ledande Active Noise Cancellation (ANC) lösning som utmanar befintliga lösningar på marknaden. Dessutom erbjuder Jabra Elite 65e en otrolig samtalskvalitet med tremikrofonteknik som skapar en ljudblockeringszon för att se till att din röst överförs med kristallklar klarhet.

Står du på en bullrig tågplattform? Går du längs en fullproppad storgata? Stäng ute bakgrundsljudet med Jabras oöverträffade totala brusreduceringslösning med optimerad teknik för både aktiv och passiv brusreducering.

Total brusreduceringslösning

Brusreduceringen består av två delar. Den första delen handlar om utvecklingen och designen av öronsnäckorna och Jabras EarGels™. Den optimala anpassningen av passformen och utformningen av de ovala öronpropparna - utvecklad av Jabra för att säkerställa bättre passform i öronkanalen - i kombination med Jabras olika EarGels för perfekt grepp, ger en optimal tätning för passiv brusreducering av omgivande ljud. Alla EarGels är testade i vårt ljudlaboratorium för att de ska hjälpa till att förbättra kvaliteten på din ljudsupplevelse - inte bara med passiv brusreducering utan även för att förfina basen i din musik. Du kan lyssna på musiken på det sätt du vill med hjälp av Jabra Sound+ -appen som låter dig anpassa din musik till det ljud som passar dig.

Den andra delen består av den mer kända tekniken för Active Noise Cancellation som digitalt tar bort ytterligare störande ljud. Efter att ha använt ANC i professionella headset i åratal kommer Jabra nu med ledande proffs-ANC till konsumenterna - vilket ger överlägsen total brusreducering till den bredare publiken.

Oslagbar röstupplevelse

Elite-serien bygger på GN-gruppens långa ljud-, headset- och hörapparatskompetens för att möta behoven hos de användare som inte bara är ute efter utmärkt musikkvalité och röstfunktioner utan också för konsumenter som använder röstassistenter. Röstverktyg blir allt större när vi kommunicerar med tekniken. Med Elite 65e kan du direkt ansluta till Alexa, Siri® eller Google Assistant™ **, så att du snabbt kan få den information du behöver - om det är att boka möten, att hitta närliggande event eller att dina meddelanden läses upp för dig. Med Bluetooth 5.0 kan du smidigt ansluta öronsnäckorna till en smartphone. Jabra Elite 65e kan användas hela dagen, vart du än går, eftersom det har ett batteri som räcker i upp till 8 timmar när du använder ANC och i otroliga 13 timmar med ANC avstängd. Och premiumdesignen innebär att du bekvämt kan bära Elite 65e lika länge som batterilivslängden.

Förutom den bästa ljud- och musikupplevelsen är Jabra Elite 65e IP54-klassad med en två års garanti mot damm och vatten.

– Jabra Elite 65e är perfekt för användare som vill stänga ute störande ljud och istället möjliggöra bra samtal och musik. Vi är kända för våra brusreduceringsmöjligheter i företagsvärlden och det är denna professionella teknik som gör det möjligt för oss att erbjuda en oöverträffad lösning för konsumenterna. Röstkommandokapaciteten och enastående batterilivslängd, i kombination med den bekväma passformen, gör öronsnäckorna till din bästa vardagskompis, säger Claus Fonnesbech, marknadschef på Jabra.

Viktiga egenskaper hos Elite 65e:

- Den bästa röstupplevelsen: Njut av otrolig samtalskvalité med tremikrofonteknik

- Professionell ANC: Stäng ute bakgrundsljud med professionell ljudåtergivning som använder två mikrofoner i varje öronsnäcka för att leverera brusreducering som klarar marknadens standardkrav

- Dagslång batteriladdning: Batteri som håller i upp till 8 timmar när du använder Active Noise Cancellation och i otroliga 13 timmar med ANC avstängd

- Oslagbar hållbarhet: Med en IP54-klassad design levereras Elite 65e med 2 års garanti mot vatten och damm*

Läs mer om produkterna i Jabra Elite-familjen på: www.jabra.se/elite

Tillgänglighet:

Jabra Elite 65e är tillgänglig hos utvalda återförsäljare från april med ett rekommenderat cirkapris på 1999 SEK.

* Registrering krävs med appen Jabra Sound+

** Beroende på operativsystemet

viktoria.sundin@inmema.com

Jabra är en ledande utvecklare och tillverkare av kommunikations- och ljudlösningar. Företaget, som är en del av GN-gruppen, hänger sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara mer än de någonsin trodde var möjligt. Vi tror att vi kan förändra liv med hjälp av bra ljud.

Jabra levererar ljudlösningar för att stärka produktiviteten på företag såväl som att ge konsumenter bättre samtal, musik och media. De tillverkar trådbundna och trådlösa headsets, mobila och fasta högtalartelefoner samt sporthörlurar. Jabra har cirka 1100 anställda världen över och hade en årlig omsättning på 4 miljarder DKK under 2017.

GN-gruppen är verksam i 100 länder och har nästan 150 års erfarenhet av innovation och att leverera pålitliga och enkla lösningar som får livet att låta bättre. GN grundades 1869, har mer än 5500 anställda och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.com

© 2017 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice).