Jabra lanserar tredje generationens helt trådlösa öronsnäckor

• Introducerar de nya trådlösa öronsnäckorna Elite 65t och Elite Active 65t
  • Konstruerade för de bästa helt trådlösa samtals- och musikupplevelserna – inklusive en sportversion för träningsintresserade
  • Ny integration mot Amazon Alexa** samt integrerad one-touch access till Siri® och Google Now™
  • Vinnare av CES Innovation Award 2018

Jabra presenterar Elite 65t och Elite Active 65t – företagets tredje generation av helt trådlösa öronsnäckor som är gjorda för en stabil trådlös uppkoppling och upp till 15 timmars batteritid (med laddningsfodral).

I och med lanseringen av Elite 65t och Elite Active 65t kan Jabra visa upp en uppsättning helt trådlösa hörlurar framtagna utifrån företagets kunskap om användande, komfort och design från deras tidigare trådlösa produkter. De nya hörlurarna har ett tydligt fokus på röstupplevelsen, vilket ger överlägsen ljudkvalitet för samtal och musik utan sladdar. Produkterna finns i två versioner: en för daglig användning och en sportversion, gjord för träning och idrott.

Jabra bygger här vidare på succén Jabra Elite Sport – de bästsäljande, mest tekniskt avancerade trådlösa sportlurarna på marknaden. De nya hörlurarna är konstruerade för att ge användarna en bättre röst- och musikupplevelse samt addera ny design och färgalternativ.

De nya hörlurarna utökar det trådlösa utbudet hos Jabra med tre produkter och är en del av Elite-serien som presenteras på CES:

1. Jabra Elite 65t – för dem som vill ha överlägset ljud och anslutbarhet från helt trådlösa hörlurar varje dag – med stabil anslutbarhet och lång batteritid på totalt 15 timmar.
  2. Jabra Elite Active 65t – för dem som vill ha lika överlägset ljud och anslutbarhet som Elite 65t, men med funktioner, hållbarhet och passformen hos en sportprodukt, exempelvis i form av IP56-klassning, särskilt hölje för bättre grepp samt accelerationsmätare.
  3. Jabra Elite Sport – den befintliga produkten för ultimat idrott, träningshjälp, ännu högre hållbarhet (IP67) och en treårig garanti mot fuktrelaterade skador.

Jabra Elite 65t

Elite 65t är konstruerad för överlägset ljud och kombinerar unika tekniska funktioner för att leverera högklassig kvalitet för röst och musik. Den är konstruerad för att säkerställa en stabil trådlös anslutning och leverera bästa möjliga kvalité för samtal och röststyrning. Den innovativa lösningen med fyra mikrofoner, kombinerad med en optimerad akustisk kammare, möjliggör avancerad brusreducering och röstförbättring i alla typer av miljöer. Öronsnäckorna tillåter också att musik anpassas med hjälp av en musik-equalizer som är tillgänglig genom appen Jabra Sound+.

Jabra Elite 65t har en lätt design för långsiktig komfort med upp till 15 timmars batterilivslängd med laddningsfodralet och fem timmars lyssningstid i en laddning, vilket gör hörlurarna till en perfekt vardagslösning. Elite 65t kommer att finnas tillgänglig i färgerna titan/svart, koppar/svart samt guld/beige.

Jabra Elite Active 65t riktar sig till dem som vill ha samma funktioner som med Elite 65t, men vars prioritet är att kunna använda öronsnäckorna i en aktiv miljö. Hörlurarna är förbättrade för sportanvändning med en säkrare passform genom specialbeläggning, integrerad accelerometer med spårningsfunktioner i Jabra-appen samt en IP56-certifiering mot svett, vatten och damm. Med Elite Active 65t får användaren fem timmar lyssning på en laddning och två års garanti mot svett och damm. Elite Active 65t kommer att finnas tillgänglig i färgvarianterna koppar/blå och koppar/röd.

– Vår tredje generations öronsnäckor är resultatet av våra branschledande, tekniska möjligheter som härrör från vårt GN-koncernarv, för både daglig användning och sportanvändning. Det här är ett helt nytt sortiment av överlägsna ljudprodukter, baserat på vår stora kunskap och feedback från kunder på våra tidigare trådlösa produkter, säger Claus Fonnesbech, marknadschef på Jabra. Jabra Elite 65t har en unik mikrofonpositionering som säkerställer de bästa röst- och musikinteraktionerna på marknaden, samt signaturljud, röstfunktioner och interaktionsstöd. De är redan en av de bästa i sin kategori och vann CES Innovation Award 2018.

Alexa-integration

För dem som föredrar att arbeta med röststyrning tillåter de nya produkterna röststöd för alla större virtuella assistenter, nu även Amazon Alexa. Jabra kommer att vara bland de första att möjliggöra denna mobilfunktion och ge användarna tillgång till Alexa direkt genom öronsnäckorna. Med Alexa kan du be om att spela musik, höra nyheterna, kontrollera väder, kontrollera smarta hemanordningar och mycket mer. Elite 65t ger överlägset ljud med fyra mikrofoner.

– Med Jabras hörlurar uppkopplade mot Alexa kan kunderna fråga Alexa tusentals saker medan de är på språng, säger Pete Thompson, Vice President, Amazon Alexa. Kunder kan hitta och spela musik medan de är i farten, kolla nyheterna när de pendlar, hantera deras att-göra-lista och mer – väldigt enkelt genom att fråga Alexa.

Se mer om Jabra Elite-serien på Youtube: https://youtu.be/uyd8eqDh4hk

Eller läs mer på: www.jabra.com/elite

Prissättning och tillgänglighet:

Jabra Elite 65t (rekommenderat cirkapris 1700 SEK) kommer att finnas tillgänglig från mitten av januari hos utvalda återförsäljare.

Jabra Elite Active 65t (rekommenderat cirkapris 1900 SEK) kommer att finnas tillgänglig från april hos utvalda återförsäljare.

*Läs mer på jabra.com/commercial-claims
** Alexa är för tillfället endast tillgängligt i USA, Storbritannien och Tyskland

viktoria.sundin@inmema.com

Jabra är en del av GN-gruppen och är en ledande utvecklare och tillverkare av kommunikations- och ljudlösningar. Jabra hänger sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara mer än de någonsin trodde var möjligt. Vi tror på att genom ljud kan vi förändra liv.

Jabra levererar ljudlösningar för företag och konsumenter. De tillverkar trådbundna och trådlösa headsets, mobila och fasta högtalartelefoner samt sporthörlurar. Jabra har 1000 anställda världen över och hade en årlig omsättning på 3.5 miljarder DKK under 2016.

GN-gruppen är verksam i mer än 90 länder och har nästan 150 års erfarenhet av innovation och att leverera pålitliga och enkla lösningar som får livet att låta bättre. GN grundades 1869, har mer än 5000 anställda och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.com

© 2016 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice).