• Jabra/

Jabra utökar Evolve-sortimentet med nytt trådlöst headset för moderna kontorsarbetare

Jabra Evolve 75 är konstruerad för att främja koncentrationen i det öppna kontorslandskapet och hanterar störningar och buller med aktiv brusreducering och integrerad ”stör ej”-lampa

Jabra, ett av de ledande företagen för professionella kommunikations- och ljudlösningar, utökar nu det marknadsledande Evolve-sortimentet med ett nytt trådlöst headset för moderna kontorsarbetare med Jabra Evolve 75. Med en unik kombination av funktioner, inklusive överlägsen aktiv brusavstängning (ANC) och en integrerad "stör ej"-lampa, är Jabra Evolve 75 det bästa trådlösa headsetet för koncentration i det öppna kontorslandskapet*.

Headsetet är det senaste tillskottet i den framgångsrika Jabra Evolve-serien som har sålt över 2,5 miljoner enheter världen över. Sortimentet utformades för att återspegla hur människor arbetar på kontoret och möjliggör fokuserat kontorsarbete utan distraktioner. Jabra Evolve 75 tar detta löfte till nästa nivå genom att kombinera de starkaste delarna av Evolve-serien: trådlös frihet, bra ljud, ANC och "stör ej"-lampa.

Jabra Evolve 75 är utrustad med högtalare i världsklass för musik samt med HD-ljud för kristallklara samtal. Dual Bluetooth®-anslutningen stöder samtal och musik genom att låta användaren koppla ihop headsetet med två anslutna enheter samtidigt, som både en dator och en smartphone. Med en räckvidd på 30 meter för bärbara datorer och 10 meter för smartphones erbjuder Jabra Evolve 75 medarbetare flexibilitet och fri rörlighet för oöverträffad multi-tasking utan oönskade ljud och störningar från kollegor som kväver koncentration och produktivitet.

Att blockera störningar och avbrott i öppna kontorsmiljöer är viktigt för dagens kontorsarbetare för att kunna vara fokuserade på sina uppgifter. Forskning från Jabra** visar att personer som arbetar med hörlurar på sig förlorar 24 minuter per dag på grund av oönskade ljud och avbrott, medan 78 procent anser att deras produktivitet påverkas negativt. Jabra Evolve 75 är det ultimata affärsverktyget för ljud och frihet som hjälper till att upprätthålla samarbete, koncentration och produktivitet i aktiva öppna kontorslandskap och minimerar behovet av tysta rum.

– Syftet med öppna kontorslandskap är att främja samarbetet och förbättra kommunikationen bland medarbetarna. Men trots deras många fördelar har de blivit orsak till problem och missnöjda medarbetare, säger Holger Reisinger, chef för företagslösningar på Jabra. Avbrott från kollegor och ljud som genereras i dessa miljöer påverkar arbetstagarna negativt och bidrar till bristande prestanda. I allt större utsträckning tvingas många som arbetar med hörlurar på sig isolera sig för att göra sina jobb. Jabra Evolve 75 ger företagen en alternativ lösning för att stödja en öppen kontorsfilosofi som bidrar till bättre prestanda.

Certifierad för användning på moderna kontor

För att stödja Jabra Evolve 75s öppna kontors- och koncentrationsuppgifter, uppfyller produkten Open Office and Outdoors krav för Skype for Business från Microsoft och är även certifierade för Skype for Business, Cisco och andra ledande Unified Communications (UC) -plattformar.

För IT-beslutsfattare ökar det krångelfria och lättanvända headsetet upptagandet av UC genom att smidigt och intuitivt överbrygga klyftan mellan mobiltelefon och dator. Jabra Evolve 75 är också kompatibel med Jabra Direct som är en gratis, molnbaserad programvara som låter användaren anpassa och hantera headsetet.

Viktiga funktioner och specifikationer:

• Högupplöst (HD) ljud för kristallklara samtal och musik

• Superior Active Noise Cancellation (ANC) och en integrerad "stör ej"-lampa för att öka produktiviteten genom att minska brus och avbrott

• Trådlös räckvidd på upp till 30 meter från din bärbara dator och 10 meter från din smartphone

• Flexibilitet för att ansluta två Bluetooth-enheter samtidigt för samtal och musik - till exempel både en dator och en smartphone

• Integration med ledande Unified Communications (UC) -plattformar, inklusive Skype for Business och en Cisco-certifiering

• Upp till 15 timmars batteritid

• Bekväma öronkuddar med läderkänsla gör hörlurarna sköna att bära en hel dag

• Diskret bomarm som kan sättas fast i huvudbandet när inga samtal pågår

• Medlyssning. En lättillgänglig knapp på sidan av headsetet som möjliggör att höra meddelanden utan att ta bort headsetet

• Valbart laddningsstativ: Enkel laddning och dockning med ett valbart laddningsstativ som eliminerar problem som rör batteriet

Läs mer på www.jabra.com/evolve75

* Upptäck mer på Jabra.com/Evolve 75

** Jabra knowledge worker survey 2015

Prissättning och tillgänglighet:
Jabra Evolve 75 finns hos utvalda återförsäljare med rekommenderat cirkapris 3788 SEK (inklusive laddningsstativ) eller 3170 SEK (exklusive laddningsstativ).

Om du är intresserad av ett recensionsexemplar eller om du behöver högupplösta bilder, vänligen skicka ett mail till viktoria.sundin@inmema.com.

För mer information, var vänlig kontakta
Tfn: 073 660 81 76
E-post: viktoria.sundin@inmema.com

Jabra är en del av GN-gruppen och är en ledande utvecklare och tillverkare av kommunikations- och ljudlösningar. Jabra hänger sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara mer än de någonsin trodde var möjligt. Vi tror på att genom ljud kan vi förändra liv.

Jabra levererar ljudlösningar för företag och konsumenter. De tillverkar trådbundna och trådlösa headsets, mobila och fasta högtalartelefoner samt sporthörlurar. Jabra har 1000 anställda världen över och hade en årlig omsättning på 3.5 miljarder DKK under 2016.

GN-gruppen är verksam i mer än 90 länder och har nästan 150 års erfarenhet av innovation och att leverera pålitliga och enkla lösningar som får livet att låta bättre. GN grundades 1869, har mer än 5000 anställda och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.com

© 2016 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice).