J&W anställer utlandschef

J&W anställer utlandschef Den 12 november tillträder David Montgomery befattningen som ansvarig för J&Ws utlandsverksamhet. J&W, som efter fusionen med brittiska WSP Group plc, arbetar för att utveckla verksamheten i Europa, har anställt David Montgomery som utlandschef. Efter samgåendet med WSP, där J&W fått uppgiften att utveckla verksamheten i Europa utanför Storbritannien, förstärks ledningsresurserna inom J&W med en utlandschef. David kommer som VD för WSP International Sweden AB ansvara för J&Ws befintliga utlandsuppdrag samt för J&Ws och WSPs hel- och delägda verksamheter i Norge, Estland, Tyskland och Polen. WSP International Sweden AB kommer samtidigt att bli plattformen för fortsatta expension på den europeiska marknaden. David Montgomery, som har en gedigen bakgrund inom internationell konsultverksamhet, har de senaste 10 åren varit VD för Hifab International AB. För mer information, vänligen kontakta Thomas Erséus, VD, J&W tel 08-688 65 28, 070-378 20 24. J&W är ett utvecklingsinriktat konsultföretag vars verksamhet bedrivs i sex samverkande affärsområden: J&W Arkitektur och Design, J&W Byggprojektering, J&W Energi och Miljö, J&W Management, J&W Samhällsbyggnad och J&W Systems. Företaget har 2000 medarbetare och finns representerat i hela landet. J&W ingår i brittiska WSP Group plc, ett av Europas största konsultföretag, med totalt 5000 medarbetare. Förutom i England och Sverige är WSP verksamt i USA, Afrika och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00290/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00290/bit0002.pdf